Hej,
Eftersom vi bara temporärt vill snygga upp lite framför en garderobsvägg köpte vi skjutdörrar på blocket, det utannonserades som Elfa - men jag har ingen större koll på hur det skall se ut så ifrågasatte det inte.

Vi vill ha den något bredare än den som förra ägaren hade så behöver komplettera med skenorna - men när jag väl åkte till närmaste Elfa återförsäljare ser deras helt annorlunda ut med helt andra mått.

så, nu till mysteriet, vad kan detta vara för märke? Har kollat runt som tusan men det är ett mysterium. :)

tusen tack! Med vänlig hälsning,
Andreas

• En hand håller upp en grå skjutdörrsprofil med ytterligare skenor på golvet i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skena till skjutdörr upprätt på golv med mönstrad matta framför vit vägg, okänt märke.
    Skapa konto
  • Hand håller en grå skjutdörrsprofillist nära en radiator, oidentifierat varumärke, med golvskenor synliga.
    Skapa konto
  • Hand håller en grå skjutdörrsskena med flera andra skenor på ett rundat tygmönstrat underlag.
    Skapa konto
Det ser ut som Habo skenor.

J justusandersson skrev:
Haha! Så mycket för mysterium! men ja, vi tänkte också det - får kolla igen, och mäta. Men habo verkar ha några räfflor som dessa inte har. Men skall mäta igen

J justusandersson skrev:
Kollade igen och måtten stämmer inte med Habos - dem är 45mm djupa invändigt, 70mm breda - varje fåra 35mm

Det finns en dansk tillverkare också vars namn jag inte kommer ihåg.

Mirro?

Mirro känner jag inte igen. Pelly har också skjutdörrar.

G guld-ivar skrev:
Ser ut misstänkt likt Lundbergs [länk]
Ja! Tusen tack! Det stämmer - det måste vara det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.