Byggahus.se
EddieHansson
Ofta när man monterar foder/salning/fönsterbrädan så sätter man klossar för att få rakt, sen använder mdf eller plyfa+gips.

I mitt fall sitter det 45mm virke runt hela fönstret och det är satt helt vinkelrätt. Funderar på om det räcker med att skruvlimma två lager gips eftersom jag ska ha våtrumsfolie och sen kakla. Eventuellt lägga hörnskenor för att förstärka övergångarna. Hur skulle ni göra?

• 20220821_170256.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Gips är rätt tänk men två lager behövs knappast om det inte är för att du behöver höjden. Dom som gjorde mitt fönster limskruvade våtrumsgips(använde det) och fogade skarvarna och mot fönstret med tec 7 innan folien.

Kommer inte exakt ihåg vad det står i bkr men undersidan bör ju luta utåt om det finns risk att vatten kan hamna där.

Har säkert någon bild någonstans om det skulle ge något.

• Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
EddieHansson
Rickard. Rickard. skrev:
Gips är rätt tänk men två lager behövs knappast om det inte är för att du behöver höjden. Dom som gjorde mitt fönster limskruvade våtrumsgips(använde det) och fogade skarvarna och mot fönstret med tec 7 innan folien.

Kommer inte exakt ihåg vad det står i bkr men undersidan bör ju luta utåt om det finns risk att vatten kan hamna där.

Har säkert någon bild någonstans om det skulle ge något.
Det är 1.5cm glipa runtom så ett lager gips tänker inte helt. Iof kommer ju kakel på det. Plattorna är 6mm+fix.

Håller med om att "fönsterbrädan" ska luta lite utåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.