Hejsan!

På grund av en tankevurpa och en hastig omplanering så har vi fått en extra golvbrunn i vår platta (garage/verkstad).
Istället för att ha en tvättbänk och tvättmaskin där, så blir det istället en arbetsbänk och "grov-kontor" med plats för lödstation, elektronik, mini-verkstad och liknande.

Den extra golvbrunnen var egentligen inget problem (därför vi lämnade den kvar när vi flyttade tvättbänken till annan plats), men nu är den faktiskt lite ivägen då jag vill ha ett helt slätt golv, så att man kan rulla kontorsstol eller liknande över den.

Så golvbrunnen måste bort! Dock så har jag jättedålig koll på just betong/cement (Tog in en firma som gjöt plattan).

Vad är skillnaden på flytspackel och "golvavjämningsmassa"? Eller är det samma sak?
Finns det i olika färg? Plattsättaren som flytspacklade fall i badrummet hade ett flytspackel som var ganska mörkt i färgen. Vill ju att lagningen ska smälta in i golvet (synligt betonggolv).

Det är ju ett litet lokalt fall i plattan, ca 10-20cm i radie runt brunnen. Det gör ju att flytspacklet blir tunnare och tunnare mot kanterna. Håller det ihop över tid, eller är det bättre om jag kapar ur en "ram", typ ca 1cm djup så att man får raka kanter? (Borde vara görbart med vinkelslipen bara).

Och hur täcker man golvbrunnen? Just nu sitter det något mjukt plastlock över den. Misstänker att det kommer ge sig över tid och att spacklet spricker.
Tänker att det kanske är onödigt att fylla hela brunnen ifall man nu skulle vilja ta fram den igen. Om inte annat kanske nästa ägare vill.
Kan man lägga över en sådan här?
https://www.purus.se/produkter/produkt/innerlocktatlock-150
Eller blir det också för mjukt?

Bifogar en bild på golvet, dvs ett helt vanlig glättad betongplatta. Tyvärr står det för mycket prylar på golvbrunnen för att jag ska kunna få en bild på den just nu... :oops:

• Glättad betongplatta i ett garage med kartong, byggmaterial och skräp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.