650 läst ·
2 svar
650 läst
2 svar
Vilket braskamin leverantör/montör är bäst i norra Stockholm?
Hej,
jag skulle vilja ha en braskamin (typ Contura) i vårt trähus i norra Stockholm.
Montering är inte helt lätt iom att man behöver installera en ny skorsten och att vi har solpaneler på taket.
Jag har kollat flera leverantörer men det verkar som det är många som har dålig rykte.
Några leverantörer har besökt huset och lovat allt möjligt utan att förklara skriftligt hur de tänker installera sakerna.
Finns det något företag som ni kan föreslå mig i god tro?
tackar
jag skulle vilja ha en braskamin (typ Contura) i vårt trähus i norra Stockholm.
Montering är inte helt lätt iom att man behöver installera en ny skorsten och att vi har solpaneler på taket.
Jag har kollat flera leverantörer men det verkar som det är många som har dålig rykte.
Några leverantörer har besökt huset och lovat allt möjligt utan att förklara skriftligt hur de tänker installera sakerna.
Finns det något företag som ni kan föreslå mig i god tro?
tackar
Medlem
· Stockholm
· 4 489 inlägg
Hej
Mitt tips är att du gör det själv.
En plåtskorsten är bara att montera enligt anvisningar och du kan förhoppningsvis dra den förbi solcellsanläggningen.
Behöver du en byggnadsställning så köp en, du kan alltid sälja den efteråt.
Pyssel med genomföringar förstås, men gör du det själv så vet du att det blir ordentligt gjort.
Lycka till.
/W
Mitt tips är att du gör det själv.
En plåtskorsten är bara att montera enligt anvisningar och du kan förhoppningsvis dra den förbi solcellsanläggningen.
Behöver du en byggnadsställning så köp en, du kan alltid sälja den efteråt.
Pyssel med genomföringar förstås, men gör du det själv så vet du att det blir ordentligt gjort.
Lycka till.
/W
Klicka här för att svara