Är det någon mer än jag sm har svårt att få telefonkontakt med Säkra larm?
Ringde i går och efter lång väntan så gjorde jag ett knappval för att bli åter uppringd när det blir min tur. Efter 2 timmar väntan så tröttnade jag och mailade till deras servicedesk om att jag bad att få bli uppringd till min mobil. När ingenting hände på ett par timmar skrev jag ett nytt email att jag väntade svar från dem .
19tim och 16 minuter senare så ringer det en person från ( troligen kundtjänst) och undrade vad jag hade för problem. Naturligtvis så reagerade jag (var väldigt irriterad) och så att problemet inte är löst och ifrågasatte om de inte hade tillräckligt med personal, så vet jag flera som är arbetslösa som kan jobba med dessa frågor som kommer in.
För ca 1 -1.5 år sedan hade de också problem med kundsupport och det gick inte att nå dem.Det var detta som gjorde mig riktigt arg. Varför köper man ett Larm och skriver kontrakt med ett Larmföretag som har en usel och otillräcklig kundservice eller servicedesk om det är upp till ett dygns väntan för att få kontakt.
Till saken hör ju också att om det är något larm som larmar om och om igen och larmet står och tjuter så är vi troligtvis upptagna och stå på stolar eller dylikt för att plocka ner censorerna som sitter stenhårt i taken på en ofta svår höjd att balansera för att få lös larmsensorn. När den första är borttagen så tjuter det igen i en annan och så även den tredje. Inte sätter jag mig och letar fram min dator och ska problemlösa själv........ !

måste tillägga att säkerhetsföretaget som svar om larmet går är väldig serviceinriktade och där är det ingen dygnsväntan på hjälp---och tur är väl det. De gör verkligen sitt jobb !!!
sen tillbaka till Säkra Larm, de verkar endast vara intresserade av att sälja larm och inte mycket mer.

Min erfarenhet som den är och det finns många företag som vill sälja Larm att kolla upp före du skriver på vad de kan fortsättningsvis bidra med. De kanske bara vill sälja mer Larm och inte så mycket mer.
Det finns ju alltid rekomentation från grannar och bekanta som har skrivit kontrakt med försäljningsbolag med Larm och det är en konkurrens där ute. Mitt råd till er som lser detta och funderar på att skaffa larm. Hör med era vänner och grannar, läs om det finns artiklar eller kanske en tråd som denna innan ni bestämmer er.Kom ihåg att fråga försäljaren hur deras kund/supportavdelning fungerar
En viktig fråga - vad gäller garantier, och andra frågor som kan komma om företaget går i konkurs !
 
J
Jag jobbar som larmtekniker och rekommenderar ALLTID en larmfirma som är certifierade enligt SSF, alltså har behörighet att göra larmklassade installationer.

Alla som är ostraffade kan starta en larmfirma och då monterar dom nog vad som helst.

Finns riktiga och bra larm där ute och finns en hel del certifieringar och krav att följa om det ska gå rätt till. Bla service och support.

Har du frågor får du gärna ta dom med mig😊
 
C
J
C cpalm skrev:
Säkra larm är certifierade enligt SSF 1016...
[länk]
Ja det vet jag. Jag vet att jag inte uttryckte detta men små företag är något jag menar är det man vill söka sig till om man har ett hemlarm och är i behov av snabb service. Jobbar man med jättar finns det sannerligen annat att prioritera i de flesta av fallen.
 
C cpalm skrev:
Säkra larm är certifierade enligt SSF 1016...
[länk]n
C cpalm skrev:
Säkra larm är certifierade enligt SSF 1016...
[länk]

Nej en Jonas är certifierad enligt SSF 1016, 1016 är en person certifiering och inte en företagscertifiering, det som är intressant är om säkra larm innehar certifikat enligt SSF 1015.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
X xdigger skrev:
Nej en Jonas är certifierad enligt SSF 1016, 1016 är en person certifiering och inte en företagscertifiering, det som är intressant är om säkra larm innehar certifikat enligt SSF 1015.
Hm, det har du så klart helt rätt i!
 
C cpalm skrev:
Hm, det har du så klart helt rätt i!
Det var inget illa ment. ☺️
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.