2 147 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Vilken väggfärg i verkstaden?
Jag har byggt en verkstad med 290mm tjocka leca och putsat på utsida och insida. Ett av rummen har en garageport vid gaveln. Det finns möjlighet att det kan trycka in lite vatten på golvet om vinden ligger på från väst och det regnar ordentligt. Detta rum kommer att fungera som lager och förvaring på hyllor.
Min tanke var att måla åtminstone gavelväggen med silikatfärg som utsidan, eventuellt hela rummet.
Vad tror ni?
Fråga två..
I övrigt borde det inte vara några problem att spackla övriga utrymmen och måla med vanlig väggfärg?
Det finns mekanisk ventilation och golvvärme i hela verkstaden.
Min tanke var att måla åtminstone gavelväggen med silikatfärg som utsidan, eventuellt hela rummet.
Vad tror ni?
Fråga två..
I övrigt borde det inte vara några problem att spackla övriga utrymmen och måla med vanlig väggfärg?
Det finns mekanisk ventilation och golvvärme i hela verkstaden.
Jag skulle vara restriktiv att måla med färger som inte är diffusionsöppna om det finns risk för inträngande fukt. Frågan kan vändas. Hur torrt och varmt är det? Att spackla och måla med färg som inte är diffusionsöppna kan innebära att fukten kryper uppåt under färgen. Har du en diffussionsöppen färg så är dess negativa egenskap att den är svårare att hålla ren. Ett alternativ är att måla utsatta områden med silikatfärg och resten väggfärg.
Liknande trådar
-
Vilken väggfärg passar rum med ljusgröna soffor och grå kök?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken väggfärg?
Inredning -
Måla golvet i verkstaden. Vilken sorts färg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken väggfärg samt vilken träfärg (furu)
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken väggfärg till verkstan?
Färg, Måla & Tapetsera