Hej!
Tänkt pröva med ett par emelent i mitt garage på 40kvm, blir ca 1000watt. tänkt hålla runt 10 + grader iallafall.
Blir det dåligt kommer jag försöka hitta en väldigt billig värmepump nästa år(ekonomin är lite stram efter bygget).
Märkt att det finns en uppsjö av element nuförtiden. olja är den jag funderar på som är gammal och beprövad men kanske glas/metal panels elementen och allt vad det heter kan vara bättre? Konvektor känner jag till men känns mest för snabb uppvärmining för stunden, till det har jag en bygg fläkt jag kan koppla in.
Kul att höra hur era uppvärmings system fungerar också så jag vet vad jag kan förvänta mig.
Antar att det är bättre med 3 st 350 watts element än ett stort på 1000 watt?
Kort om garaget. ett litet fönster högt upp 2 glas. ett element kommer placeras under detta. isolerad betong platta med 20 cm frigolit. köpes garage med 10 cm isolering i väggarna och 20 cm på taket.
kommer användas som meck garage så porten kommer sällan öppnas på vintern.
bor i stockholm området så vi hoppas på en mild vinter som förra året med temperaturer strax över nollan
EDIT: glömde nästan att jag har "folie" som jag tänkt sätta bakom elementen, hjälper det tro? kanske panel element inte strålar hälften av värmen in i väggen som olje varianter?
MVH: Adam