2 202 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vilken typ av byggskiva under bjälklag i "torpagrund"
Hej!
Någon som har vettiga tips för valet av byggskiva när man skall sätta igen bjälklaget mot en torpagrund? Många kör ju med asfaboard, men jag tycker den är lite väl svampig och det är lätt att den kröker sig med åren.
Ringde runt lite idag och kollar runt efter mineritskiva eller liknande. Problemet är bara att mineritskivan för utomhusbruk är så himla dyr?! :x
Behöver man ha den för utomhusbruk eller funkar det bra med den för inomhusbruk? Vad har jag mer för alternativ, då man helst vill ha något som ej är organsiskt.
Tacksam för svar
MVH
Någon som har vettiga tips för valet av byggskiva när man skall sätta igen bjälklaget mot en torpagrund? Många kör ju med asfaboard, men jag tycker den är lite väl svampig och det är lätt att den kröker sig med åren.
Ringde runt lite idag och kollar runt efter mineritskiva eller liknande. Problemet är bara att mineritskivan för utomhusbruk är så himla dyr?! :x
Behöver man ha den för utomhusbruk eller funkar det bra med den för inomhusbruk? Vad har jag mer för alternativ, då man helst vill ha något som ej är organsiskt.
Tacksam för svar
MVH
http://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/trossbottenskiva-p07040
Är detta ett bra alternativ kanske?
Är detta ett bra alternativ kanske?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken typ av sten?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken typ av skruvprofil är detta?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken typ av spolknapp och "counter plate" behöver jag?
Badrum -
Vilken typ av dränering för garagevägg intill sluttande berg?
Grund & Markarbeten -
Vilken typ av koppling behövs för gashäll
Fjärrvärme & Gas