Vet någon vilken kökstillverkare som står bakom de här luckorna? Vi vill bygga på våra befintliga köksskåp med samma luckor och har kontaktat Mälarkök, Söderkök, Härjedalskök, Sörmlands kök, Bomankök och många fler men ingen har den eller har haft den i sitt sortiment. Luckorna ska ha satts in i köket för ungefär 5 år sedan. Observera att vinkeln in mot spegeln lutar. bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ta med en lucka till ett snickeri så kan dom hjälpa dej.....

Det var just att anlita en snickare jag ville slippa eftersom det blir så mycket dyrare.

Är hela köket fem år gammalt eller bara luckorna?
Om det är det senare skulle det kunna vara någon som gör luckor för gamla kök.

Stommarna är äldre än luckorna, men inte så gamla att de hör till originalköket. Har även kollat till exempel Järfälla lackering som gör luckor för gamla kök men inte heller där fick jag napp.

Då hade jag inte kollat med kökstillverkare utan med de som säljer luckor för att fräsha upp gamla kök.

Jag tycker att de är väldigt lika luckorna vi hade i vår lägenhet innan vi köpte hus och mig veterligen var det luckor från Ikea.
kok.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja de är snarlika men det är inte IKEA. Kanten in mot spegeln är som sagt fasad på ett annat sätt. Men tack ändå!

Med risk att påpeka det uppenbara. Har du kollat med föregående ägare om han vet var luckorna kommer ifrån?

Javisst, har kollat med förra ägaren också. Ingen vet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.