Hej byggshus vänner,

Håller på att bygga en kåk o har kikat lite på inbyggda högtalarens ryggpstaket till köksdelen samt vardagsrummet där jag vill ha högtalare i taket.

Dock behöver jag er hjälp gällande ett bra system att kunna styra dessa högtalare över wi-fi

Finns många olika system men känner inte att jag vill lägga en hel förmögenhet då det redan är dyrt att bygga.

Har kikat litens Bose högtalare samt förstärkare och även Sonos men tar väldigt gärna emot tips!!

D09
Ekonomiskt så kanske du ska titta på sumo.se

Jag skulle kolla in Sony också, tror det är mer prisvärt och bättre mjukvara

Kolla in Denon Heos har 3 st Heos 1 och riktigt nöjd med ljudet. Extremt bra pris just nu.
Edit: såg att det var inbyggt du ville ha nu.

Har du redan valt högtalare? Hur många högtalare skall du ha?

Rent grundläggande skulle jag dra all högtalarkablage till en central plats (jag har ett teknikrum) och där placeras förstärkare samt spelare. Då är man mycket flexibel att välja vad som passar plånboken just nu och enkelt att byta ut i framtiden. Tex skulle du kunna driva dem med en gammal överbliven förstärkare och ansluta en enkel spelare till den, tex Airport Express, Chromecast eller liknande. Själv kör jag just nu via en Sonos Connect och en gammal hemmabioförstärkare. Har du prylarna centralt är det bra att dra extra tomrör som du kan använda för IR-förlängare (och/eller Harmony Hub) och kunna använda vanlig fjärrkontroll.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.