Jag skicka ut några Tält så får ni kommantera🙂
5 olika tält vilken skulle ni välja?!⛺️
5 olika tält vilken skulle ni välja?!⛺️
Inget av dem skulle passa mig.
Jag skulle nog välja ett beg 20 manna tält från försvaret om jag skulle bo permanent, för ca
10 000kr bör man kunna få ett komplett tält med kamin på ett överskottslager.
Om mer komfort önskas, eller om du avser att bo själv och inte kan dela eldvaktandet med någon skulle jag sätta upp ett 12 manna tält innuti.
Om det istället handlar om ett tält som ska flyttas/ bäras på ryggen ofta tror jag att Hilleberg Soulo är det bästa för en person.
Jag skulle nog välja ett beg 20 manna tält från försvaret om jag skulle bo permanent, för ca
10 000kr bör man kunna få ett komplett tält med kamin på ett överskottslager.
Om mer komfort önskas, eller om du avser att bo själv och inte kan dela eldvaktandet med någon skulle jag sätta upp ett 12 manna tält innuti.
Om det istället handlar om ett tält som ska flyttas/ bäras på ryggen ofta tror jag att Hilleberg Soulo är det bästa för en person.
Redigerat:
Hej
Jag skulle välja en tipi-variant eftersom jag antar att det behövs värme på vintern och det är finns modeller förberedda för kaminrör.
Alternativt bygga upp en jurta eftersom dessa kan ha isolerade väggar, ståhöjd och en större eldstad.
Jag skulle välja en tipi-variant eftersom jag antar att det behövs värme på vintern och det är finns modeller förberedda för kaminrör.
Alternativt bygga upp en jurta eftersom dessa kan ha isolerade väggar, ståhöjd och en större eldstad.
Jag skulle ta det gröna eftersom färgen är snygg.
Jag avskyr tält men har ändå köpt tre stycken de senaste åren. Ett tvåmanna, ett fyrmanna och ett femmannatält. Alla tälten har ett ytter- och ett innertält så att det inte ska bli blött av kondens inne. Det enda vi lärde oss var att inte köpa ett för litet tält eftersom man inte får plats med sina saker och att ju större tältet är desto större krav blir det på konstruktionen.
Jag avskyr tält men har ändå köpt tre stycken de senaste åren. Ett tvåmanna, ett fyrmanna och ett femmannatält. Alla tälten har ett ytter- och ett innertält så att det inte ska bli blött av kondens inne. Det enda vi lärde oss var att inte köpa ett för litet tält eftersom man inte får plats med sina saker och att ju större tältet är desto större krav blir det på konstruktionen.
Vill ha den i större men den fan inte i större😔H HenrikHuslöse skrev:Jag skulle ta det gröna eftersom färgen är snygg.
Jag avskyr tält men har ändå köpt tre stycken de senaste åren. Ett tvåmanna, ett fyrmanna och ett femmannatält. Alla tälten har ett ytter- och ett innertält så att det inte ska bli blött av kondens inne. Det enda vi lärde oss var att inte köpa ett för litet tält eftersom man inte får plats med sina saker och att ju större tältet är desto större krav blir det på konstruktionen
H HenrikHuslöse skrev:Jag skulle ta det gröna eftersom färgen är snygg.
Det beror helt på vad du skall ha det till och hur du skall transportera det. Jag har mina tält på festivaler där det skall transportears ca 2-3 km från bil till plats, vilket funkar med kärra. På festivaler måste man ha självbärande tält som inte är beroende av linor för att stå upp - fulla människor trampar runt utanför. Det är också viktigt med ståhöjd och förvaring av blöta kläder. Eftersom man kommer hem sent och är berusad är det viktigt med tydliga ytor för att ta av sig stövlar och annat.
Föredrar denna modellen som står stadigt även om man inte fäster linorna i marken, med en tydlif del i mitten för blöta kläder med mera
Föredrar denna modellen som står stadigt även om man inte fäster linorna i marken, med en tydlif del i mitten för blöta kläder med mera
Klicka här för att svara