Vi renoverar kök och sätter in ftx (swegon casa r5). I köket ska vi ha överskåp ovan hällen och ha någon variant av spiskåpa som ska styra en tak fläkt tex en östbergs takfläkt(oklart vilken modell).
Jag vill ha tips på vilken integrerad spiskåpa ni använder i ert överskåp ovanför hällen och gärna bild på hur den ser ut.
Som sagt ingen extern fläkt i spiskåpan utan man ska kunna styra fläkten på taket.
Har uttag på swegon jazz men det ser inte estetisk tilltalande ut.
Hittar vi inget blir det nog en franke men vill gärna vilja ha tips viken ni använder och vad ni tycker samt tips och råd.
Det behövs ingen grundflöde från spiskåpan. Vi har en frånluftskanal en bit in i köket som går till ftx aggregatet.
Något jag önskar är en tyst spiskåpa, hur upplever ni det ?
Och vill kunna styra fläkten på taket samt drömmen vore ifall ftx aggregatet kunde mata på mer tillluft i samband med att spiskåpan är igång.
Vi kommer att installera ett ikea kök och vill gärna att fläkten inte bygger för mycket neråt under skåpet, utan gärna infälld i skåpet men någon sorts volymdel som hjälper fånga oset vore inte fel.
Vi kommer ha en täcksida under skåpen som bara bygger ca 14mm.
Laddar upp bild för illustration.
Jag vill ha tips på vilken integrerad spiskåpa ni använder i ert överskåp ovanför hällen och gärna bild på hur den ser ut.
Som sagt ingen extern fläkt i spiskåpan utan man ska kunna styra fläkten på taket.
Har uttag på swegon jazz men det ser inte estetisk tilltalande ut.
Hittar vi inget blir det nog en franke men vill gärna vilja ha tips viken ni använder och vad ni tycker samt tips och råd.
Det behövs ingen grundflöde från spiskåpan. Vi har en frånluftskanal en bit in i köket som går till ftx aggregatet.
Något jag önskar är en tyst spiskåpa, hur upplever ni det ?
Och vill kunna styra fläkten på taket samt drömmen vore ifall ftx aggregatet kunde mata på mer tillluft i samband med att spiskåpan är igång.
Vi kommer att installera ett ikea kök och vill gärna att fläkten inte bygger för mycket neråt under skåpet, utan gärna infälld i skåpet men någon sorts volymdel som hjälper fånga oset vore inte fel.
Vi kommer ha en täcksida under skåpen som bara bygger ca 14mm.
Laddar upp bild för illustration.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 361 inlägg
Jag har kikat lite på det av samma anledning.
Det är väl i princip fjäråskupan som har nått annat än frankes kåpa, men deras kåpor verkar gjorda av guld...
(Östberg mfl blandar bara om frankes kåpa).
Jag övervägde att bygga om en fläkt själv, men projektet ligger på is tills vidare.
Det är väl i princip fjäråskupan som har nått annat än frankes kåpa, men deras kåpor verkar gjorda av guld...
(Östberg mfl blandar bara om frankes kåpa).
Jag övervägde att bygga om en fläkt själv, men projektet ligger på is tills vidare.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag hade samma ambition vid köksrenovering. Dold fläkt att inte slå huvudet i. Och kanske framförallt, en tyst lösning. Satte motorn på vinden Systemair KVK silent 160ec med dämpare på kanalen. Upplever den som tyst, låter förstås på högsta fart men inte så det upplevs obehagligt.
Är en Franke 622-14-kåpa. Tyvärr lite smal, men fungerar ändå bra.
Blev inte riktigt så integrerat jag från början tänkt, lite ont om gods i skåpen, tyckte ändå det blev bra.
Som synes inte klart än, fläkten är inte slutgiltigt på plats och kakel saknas.
Är en Franke 622-14-kåpa. Tyvärr lite smal, men fungerar ändå bra.
Blev inte riktigt så integrerat jag från början tänkt, lite ont om gods i skåpen, tyckte ändå det blev bra.
Som synes inte klart än, fläkten är inte slutgiltigt på plats och kakel saknas.
Klicka här för att svara