Hej!

Planerar att måla väggarna i ett rum där ett nu finns gamla strukturtapeter som jag vill ha släta. Har obefintlig erfarenhet av sånt här, men jag har förstått att det finns två sorters strukturtapet, dels sk Helsinkitapeter som inte är delbara, och dels spaltbara strukturtapeter där strukturdelen av tapeten är lätt att dra bort (och sedan måla på på den relativt släta pappbaksidan). Jag tror att denna strukturtapet är spaltbar, men är inte helt säker, någon som har en uppfattning utifrån bifogad bild?

IMG_20160608_165853582.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eventuellt anlitar jag någon för jobbet och det vore bra om det gick att lösa enklare än att bredspackla allt.

• IMG_20160608_165853582.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte sätta en 6mm renoveringsgips över skiten så slipper ni mycket spackling och får ett perfekt underlag :)

Jonatan79 skrev:
Varför inte sätta en 6mm renoveringsgips över skiten så slipper ni mycket spackling och får ett perfekt underlag :)
Det låter som en möjlig lösning :) Men menar du direkt över tapeten isf eller efter att jag har rivit bort det första lagret? (Om den nu är spaltbar alltså :))

Direkt ovanpå! Rör inte skiten. Vi hade sån överallt i vårt hus byggt -69 :( Gipsade och är väldigt nöjd med det.

Ok tack! Får kolla upp :)

Men om det inte blir så, är det någon som vet om bilden visar sk Helsinki eller spaltbar strukturtapet? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.