Vilken "slitageklass" bör jag välja?

134 läst  0 svar

1. S
    Medlem Nivå 1
    Hej! Första gånger jag gör ett inlägg, så halshugg mig inte är helt ny på allt inom renovera och bygga.

Har köpt min första lägenhet och ska byta golv. Min budget är begränsad så har därför valt Laminatklick att lägga in. Det ska vara genomgående samma golv i hela lägenheten. Men hur vet jag vilken "slitageklass" (hittar inte rätta ordet) jag behöver ha? Har tittat på pergogolv men de har ju sina egna "klasser". Tyvärr drar pergogolv iväg i pris och jag har faktiskt inte hittat något jag vill ha. Fastnade för ett golv från Logoclick.(kostar på nätet mellan 119-169 kvm) Med klass 32. Ska funka i kök och hall i privatbostad. Klass 23 i offentlig miljö. Men han i butiken sa att eftersom jag har hund i 30 kilosklassen bör jag gå upp till 33 eller 34 på golven. Men är det verkligen nödvändigt? Såklart finns inte det golvet jag vill ha i den klassen och där börjar det dra iväg i pris igen. När jag pratar med en annan ska golv med 32 klara hundklorna.
    Är så förvirrad.

Hoppas någon förstod vad jag menar, är inte haj på det här.

Kan någon ge mig lite erfarenheter , tips råd ja allt .

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: