9 705 läst · 46 svar
10k läst
46 svar
Vilken slagskruvdragare för runt 1000:-?
Fast den enda reala skillnaden på en mutterknackare och slagskruvdragare är väl avsaknaden på en hylshållare.MugAssMaz skrev:
Anledningen jag frågade om behovet var för att höra så TS inte blandat ihop behovet av en slagskruvdragare med behovet av en slagborr
Ryobi har rätt mycket trädgårdsmaskiner. Så finns såna behov kan det vara ganska bra med Ryobi eftersom batterierna passar till alla, har själv en battertrimmer samt en batterigrenkap från Ryobi, vilket är det typ bästa trädgårdverktyg som finns om man har mycket träd. Annars har jag mest Hitachi på själva verktygen.
Medlem
· Karlstad
· 128 inlägg
Medlem
· Karlstad
· 128 inlägg
Nja, visst funkar det för det mesta men att hävda oslagbar precision är nog att ta i.Isakare skrev:
Jag skulle inte använda slagskruvdragare vid spikplåt/beslag etc.
/ATW
Jag köpte makitas kit med slagskruv och vanlig skruv inkl 4ah batterier.. Fantastiska maskiner!
Slagskruven är oslagbar vid montering av regel och stolpar som kräver franska skruv! Har kört en del självborrande franska i mina altaner.
Slagskruven är oslagbar vid montering av regel och stolpar som kräver franska skruv! Har kört en del självborrande franska i mina altaner.
Jag har båda varianterna
började med ryobis verktyg, har sedan långsamt bytt till makita.
ryobin är bättre för finlir, den snurrar inte lika snabbt och är lättare att dra sista 1/4 mm. Har autoload chuck, dvs tryck bara i bitset så fastnar det och dra i fläsen så poppar det ut. Sjukt bra. Saknar det på makitan. Lite klumpigare.
makitan. Mindre, lättare och bälteskrok. Något tystare. Inbillar mig att den är något starkare. Bättre lampa.
började med ryobis verktyg, har sedan långsamt bytt till makita.
ryobin är bättre för finlir, den snurrar inte lika snabbt och är lättare att dra sista 1/4 mm. Har autoload chuck, dvs tryck bara i bitset så fastnar det och dra i fläsen så poppar det ut. Sjukt bra. Saknar det på makitan. Lite klumpigare.
makitan. Mindre, lättare och bälteskrok. Något tystare. Inbillar mig att den är något starkare. Bättre lampa.
Vet inte vilken typ av plåt du skruvar, men jag satte omfattningar 0,7 plåt runt dörr/portöppningar i panelväggar, oxå i 0,7 plåt, med montageskruv 4,2 mm, även kallade knappskruv eller vårtor (kärt barn har många namn)A ArneTW skrev:
Detta är normalt inte mitt jobb, men vi jobbar tillsammans med flera hallbyggare som inte gör annat hela dagarna än att dra ihop tunnplåt. Alla använder slagskruvdragare, ingen skruvar med borrmaskinen.