1 652 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Vilken slagborr/borrhammare ska jag köpa?
Hej!
Jag bor i ett hus från 50/60-talet med betongväggar och min gamla slagborr tar sig inte igenom väggen.
Tänker nu investera i en ny och undrar om jag behöver köpa borrhammare eller om det räcker med en slagborr?
Utifall att slagborr räcker (vilket vore bra då jag vill kunna använda den som en allroundboor i tex vanliga gipsväggar och trä också), så undrar jag vilken ni rekommenderar?
Vill inte köpa grisen i säcken.
Tack för tips!
Jag bor i ett hus från 50/60-talet med betongväggar och min gamla slagborr tar sig inte igenom väggen.
Tänker nu investera i en ny och undrar om jag behöver köpa borrhammare eller om det räcker med en slagborr?
Utifall att slagborr räcker (vilket vore bra då jag vill kunna använda den som en allroundboor i tex vanliga gipsväggar och trä också), så undrar jag vilken ni rekommenderar?
Tack för tips!
I trä och gips använder du skruvdragaren, i betong annat. Du kommer sälja huset annars.F HannaLL skrev:Hej!
Tack för tips!
Hur stora hål ska du göra ? Ska du bara borra ?
Hej! Förlåt för sent svar. Jag har gipsväggar. Dom verkar vara ganska tjocka. Kanske 4 cm eller mer. Svårt att mäta. Hade tänkt hänga upp en hylla i massivt trä på den men vet inte vad jag ska använda för plugg för att det ska hålla. Är i ett barnrum så känns extra viktigt därför.Viktor.J skrev:
Mvh
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken borrmaskin borrhammare?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken slagborr behöver jag?
Vilken smörjfett till borrhammare i växelhuset?
Vilken borrhammare ska jag välja...?
Vilken borrhammare? [ändring från slagborr/mod]
Verktyg, Maskiner & Fordon