Har bytt ut min gamla kombipanna från 80 talet mot en 10 år gammal oljepanna som är konverterad till pelletsdrift.

Det sitter idag en shuntventil termomix a22 monterad som jag således vill montera automatikstyrning på. Har kikat på esbes reglering typ crd.

Dock var deras kundtjänst osäker på att det gick att montera på denna ventilen. Någon här som de facto vet om det går eller inte?
Om inte, vilken autostyrning skulle isåfall passa? Slipper gärna att byta ventilen om möjligt

Tack på förhand

• Shuntventil Termomix A22 med kopparrör för uppvärmning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Guldfärgad termomix a22 shuntventil installerad på rörledning i teknisk miljö, omgiven av kopparrör.
    Skapa konto
  • Shuntventil Termomix A22 med graderad inställningsskiva och kopparrörsinstallation i bakgrunden.
    Skapa konto
På den shunten går det att sätta en äldre ESBE, det brukar följa med en pinne som gängas i ett av hålen. Nu har dom gjort om dom och då ska det vara en ESBE-shunt. ( allt för att få sälja sina egna delar ) Du har nu en 4 - vägs shunt. Du ska då skaffa en shuntautomtik som jag förstår. Det finns ett flertal av dito som kan monteras på shunten. Köp ingen som är sladdlös och den ska reglera efter utetempen. ESBE har en motor som har allt i sig och ska då ställas in på små knappar och en display. bara skit att se vad för värden som ska vara.

Shuntautomatik ThermOmatic EC Home, Komplett shuntautomatik​

J jonaserik skrev:
På den shunten går det att sätta en äldre ESBE, det brukar följa med en pinne som gängas i ett av hålen. Nu har dom gjort om dom och då ska det vara en ESBE-shunt. ( allt för att få sälja sina egna delar ) Du har nu en 4 - vägs shunt. Du ska då skaffa en shuntautomtik som jag förstår. Det finns ett flertal av dito som kan monteras på shunten. Köp ingen som är sladdlös och den ska reglera efter utetempen. ESBE har en motor som har allt i sig och ska då ställas in på små knappar och en display. bara skit att se vad för värden som ska vara.

Shuntautomatik ThermOmatic EC Home, Komplett shuntautomatik​

Tack för ditt svar. Jag misstänkte att det eventuellt var problem med att få ESBES nya regleringslösningar att passa så jag kikade faktiskt på ec home också. Så då får det bli en sådan ihop med utegivare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.