Byggahus.se
Hej,

Jag har felkod i30, dvs. jag har indentifierat ett internt läckage på min Husqvarna Electrolux QB5191 diskmaskin.

Det är en vit gummislang som har spruckit rejält i ett veck. Internt av en diskmaskin med synlig sprucken vit gummislang och diverse anslutna elektriska kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucken vit gummislang inne i en diskmaskin, nära plast- och metallkomponenter.
Skapa konto

Jag ser inga skador på övriga slangar, men har å andra sidan inte undersökt dem så noga heller.

Är det artikel 127C?
Exploded-view diagram av diskmaskinsdelar med numrerade komponenter, inklusive slangar och plastdetaljer.
Skapa konto

Är det denna vita slang som är vulkad på plastdelen till vänster som flera skrivit om i forumet?

Bästa svaret

N Ny_husägare skrev:
Hej,

Jag har felkod i30, dvs. jag har indentifierat ett internt läckage på min Husqvarna Electrolux QB5191 diskmaskin.

Det är en vit gummislang som har spruckit rejält i ett veck. [bild] [bild]

Jag ser inga skador på övriga slangar, men har å andra sidan inte undersökt dem så noga heller.

Är det artikel 127C?
[bild]
Är det denna vita slang som är vulkad på plastdelen till vänster som flera skrivit om i forumet?
Byt tråget 155
Troligtvisbehövwr du byta alla anslutninga
N Ny_husägare skrev:
Hej,

Är det artikel 127C?
[bild]
N Ny_husägare skrev:
Hej,

Är det artikel 127C?
[bild]
Normalt fel på dessa du skall byta hela tråget kolla noga innan om du Inte behöver fler gummigrejjer runt denna,

127c och 145 brukar rasa i samma vända samt 112 glömm inte packning en runt termostaten

Tack för snabbt och tydligt svar!

Jag var osäker på om jag hade samma fel som i liknande trådar.

Då landar jag på ett pris och ett arbete som inte lönar sig på en maskin som är tio år gammal, att döma av tidigare svar.

N Ny_husägare skrev:
Tack för snabbt och tydligt svar!

Jag var osäker på om jag hade samma fel som i liknande trådar.

Då landar jag på ett pris och ett arbete som inte lönar sig på en maskin som är tio år gammal, att döma av tidigare svar.
om du gör allt själv kan du nog i värsta fall komma undan med 2000.- i delar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.