Hej!

Jag en en ensam mamma som försöker fixa huset litegrann och tar gärna emot lite hjälp-.
Jag bor i ett hus bygd 1972, ingen källare. Den står på betong. Putsen vid gräsmattan, under steglen har spruckit och lossnats. (se bild) Förra året köpte jag putsbruk C och försökte laga det själv. Det såg Ok ut i början, men sedan blev det fukt runt lagringen och nu på sommaren lossnats sig igen.

Skulle någon hjälpa mig med lite råd? Vilken produkt ska användas? Putsbruk A? Den verkar inte vara lätt att hitta :)

Vad tycker Ni? Tack på förhand!

• Bild på skadad puts vid husgrund med sprickor och lossning nära gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Typiskt sett putsbruk A under mark i form av en slamning och på det Putsbruk B i två lager ovanför mark. Putsbruk B passar inte nere i markfukten, frosten tar det. Putsbruk C är nog för poröst för detta ändamål.

• Gilla
alex lindgren och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Typiskt sett putsbruk A under mark i form av en slamning och på det Putsbruk B i två lager ovanför mark. Putsbruk B passar inte nere i markfukten, frosten tar det. Putsbruk C är nog för poröst för detta ändamål.
tack!
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tack så mycket!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.