Hej!
Jag en en ensam mamma som försöker fixa huset litegrann och tar gärna emot lite hjälp-.
Jag bor i ett hus bygd 1972, ingen källare. Den står på betong. Putsen vid gräsmattan, under steglen har spruckit och lossnats. (se bild) Förra året köpte jag putsbruk C och försökte laga det själv. Det såg Ok ut i början, men sedan blev det fukt runt lagringen och nu på sommaren lossnats sig igen.
Skulle någon hjälpa mig med lite råd? Vilken produkt ska användas? Putsbruk A? Den verkar inte vara lätt att hitta
Vad tycker Ni? Tack på förhand!
Jag en en ensam mamma som försöker fixa huset litegrann och tar gärna emot lite hjälp-.
Jag bor i ett hus bygd 1972, ingen källare. Den står på betong. Putsen vid gräsmattan, under steglen har spruckit och lossnats. (se bild) Förra året köpte jag putsbruk C och försökte laga det själv. Det såg Ok ut i början, men sedan blev det fukt runt lagringen och nu på sommaren lossnats sig igen.
Skulle någon hjälpa mig med lite råd? Vilken produkt ska användas? Putsbruk A? Den verkar inte vara lätt att hitta
Vad tycker Ni? Tack på förhand!
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 214 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 214 inlägg
Typiskt sett putsbruk A under mark i form av en slamning och på det Putsbruk B i två lager ovanför mark. Putsbruk B passar inte nere i markfukten, frosten tar det. Putsbruk C är nog för poröst för detta ändamål.
tack!Claes Sörmland skrev:
Tack så mycket!Claes Sörmland skrev:
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 030 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 030 inlägg
Dra på cementbruk A och slamma "pensla" ut det med en stor plafondpensel https://kakellagret.se/prod/plattsa...pPBRW0JbJ7TrykHzbQDywUf1K2BkcFt8aAtNkEALw_wcB