Aily #1 Medlem · 4 inlägg 30 aug 12:23 Aily Medlem 4 inlägg 30 aug 12:23 #1 Hej! Lampan har två brytare. Bryter jag strömmen här leder höger vit ström. Bryter jag strömmen på andra brytare leder vänster vit ström. Brun leder endast ström när lampan är tänd. Tack! Vänligen, Aily Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder avh67f:s inlägg har markerats som bästa svar. #fas #strömbrytare
Hej! Lampan har två brytare. Bryter jag strömmen här leder höger vit ström. Bryter jag strömmen på andra brytare leder vänster vit ström. Brun leder endast ström när lampan är tänd. Tack! Vänligen, Aily
Bästa svaret A avh67f #2 Medlem · 2 395 inlägg 30 aug 12:29 avh67f Medlem 2 395 inlägg 30 aug 12:29 #2 Det är nog en trappkoppling. Det låter som fasen är i den andra strömställaren då. De orangea här på bilden är dina vita trådar: Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Redigerat: 2025-08-30
Det är nog en trappkoppling. Det låter som fasen är i den andra strömställaren då. De orangea här på bilden är dina vita trådar:
K karkka #3 Medlem · Uppsala · 455 inlägg 30 aug 12:47 karkka Medlem Uppsala 455 inlägg 30 aug 12:47 #3 Vad är det du vill göra med denna brytare? Eller har du nån fråga hur det är kopplat?