possum77 possum77 skrev:
Nu svär jag väl i kyrkan här men jag har en Ryobi RTS 1800S som tjänat mig väl. Den har samma typ av anlägg som Bosch, dvs det kläms fast så det kan hamna snett om man inte är med. Jag har inte använt den till några större precisionsarbeten utan för att klyva reglar och trall och till det har den fungerat utmärkt. Bra pris på Bauhaus just nu också.
Jag körde två varianter av Hercules sågar innan jag skaffade den blåa. Det funkade det också, som byggsåg, men man fick vara rätt noga för att få precision i kapen - ingen hjälp av sågen direkt. Båda lever fortfarande 15 år senare, men hos andra ägare. Så för enklare arbeten behöver det ju inte vara dyrt, men man tröttnar tillslut…..:)

• Gilla
possum77
  • Laddar…
Hade tänkt kasta en sådan och bara köra med mobila Boschen. Men fick en ide från forumet och nu stationär i snickarrumnet och fullt användbar med bättre spåsugning. Stationär bordssåg inbyggd i snickarbänk med förbättrad spånsugning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var bara att skruva på dessa skruvarna tills det blev perfekt.

• Vattenpass på en grå yta justeras med två skruvar, visande perfekt balans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Det var bara att skruva på dessa skruvarna tills det blev perfekt.
Grattis till din nya såg,👏 kommer du använda den på hobbynivå och ger den lite kärlek,så kommer du ha en kanon såg livet ut

• Gilla
Mjärn och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.