13 274 läst ·
3 svar
13k läst
3 svar
Vilken Jötul-modell ???
Hej,min bror har denna Jötul kamin.Den enda märkningen vi ser är "Jötul 1979",är det någon här som vet vilken modell detta kan vara ? Under det avtagbara "locket" överst sitter 2 "brännjärn" (?) som först leder rökgaserna framåt och sen över nämda järn bakåt ut i skorstenen,dessa är totalt sönderbrända.Tips om modell och ev.var man kan köpa dessa grejer vore bra :
:-/
http://www.jotul.se är svenska hemsidan till jötul. Jag har en Jötul vedspis hemma som jag ärvde av min mor då hon satte in en kökspanna. Jag kommer ihåg att överdelen sprack vid ett tillfälle och att hon då ringde till fabriken i Norge? (har jag för mig) och banne mig om hon inte fick en ny gratis = kundvård.
Från Frågor och svar på Jötuls hemsida:
"Vilken Jøtul-spis har jag?
Alla gamla produkter från Jøtul är märkta. Enklast är att leta efter artikelnumret på kaminens dörr eller brännplattorna. "
Inte lätt om brännplattorna är nästan borta :-/
"Vilken Jøtul-spis har jag?
Alla gamla produkter från Jøtul är märkta. Enklast är att leta efter artikelnumret på kaminens dörr eller brännplattorna. "
Inte lätt om brännplattorna är nästan borta :-/
Tack,vi får göra ett försök och se om vi hittar något nummer att gå efter.morsan skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken typ av sten?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken dränkbar länspump för smutsvatten är bäst?
Vatten & Avlopp -
Konstruktionsskruv, vilken kan man ta?
Vilken puts till källarvägg
Vilken bergvärmepump ska jag välja? Nibe, CTC, Bosch eller Thermia
Värmepumpar