Söker en som är max 60 cm och som har en tillräckligt stor zon för en stekpanna! Vad har ni för tips? Behöver inte vara nåt jätteavancerat, bara klara vanlig matlagning annars🙂

Totte_S
Utan att ha ett konkret tips på Modell så tror jag att en häll med bara tre zoner är att föredra. 4 zoner på en 60 häll gör att stora zonen är för liten, eller att en stor stekpanna inte får plats samtidigt med en halvstor gryta.

• Gilla
elzorro
  • Laddar…
U
Jag valde en 70-häll i ett 60-skåp just pga detta. Skulle inte rekommendera något att köpa en häll smalare än 70 just för att en 28cm panna inte kan stå bredvid en pastakastrull samtidigt på en 60 bred

• Gilla
elzorro
  • Laddar…
TA EN SVÄNG TILL IKEA OCH TITTA

U Utsliten och utdömd skrev:
Jag valde en 70-häll i ett 60-skåp just pga detta. Skulle inte rekommendera något att köpa en häll smalare än 70 just för att en 28cm panna inte kan stå bredvid en pastakastrull samtidigt på en 60 bred
Det beror väl på hällmodell/tillverkare?

Bredare värmezoner än 22-23 cm är ovanligt på standardhällar. 28 cm breda stekpannor brukar vara 22 cm i basen.

Gissar att de flesta nöjer sig med en ca 5 liters kastrull för pasta och de är oftast ca 24 cm breda.

Diagonalt över hällen brukar det inte vara några problem med en stekpanna och kastrull.

Jag antar att ts fråga egentligen är vilka induktionshällar som har bra värmespridning. Risken att induktionspolarna bara värmer halva stekpannan tycks vara stor trots att induktionshällar har funnits på marknaden ca 30 år. Tycks inte spenderas speciellt mycket pengar på utveckling.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.