Byggahus.se

Vilken hustillverkare är mest prisvärd?

1. F
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Vi är nykomlingar här, och vi har tänkt bygga hus..och tanken är då ett nyckelfärdigt hus... men behöver lite råd i denna djungel av hustillverkare!
    Vi har tänkt oss ett 1 plans eller 1 ½ plans hus med minst 3 sovrum totalt.

Vilken tillverkare tycker ni är mest prisvärd?

Vi har varit och fått info och kalkyl hos älvsbyhus, men tycker att standarden där e lite si å så, och vi har hört att isoleringen i de husen inte är den bästa.  :-?

Snälla hjälp oss hitta rätt!  :)

Mvh. Familjen Elg

2. H
    Medlem Nivå 1

Re: Vilken hustillverkare är mest prisvärd?

Många bygger Älvsbyhus men själv är jag lite skeptisk till deras grund eftersom den måste ha en fläkt som suger ut fukten ur grunden. Känns som att det kan leda till problem - vad händer t ex om fläkten går sönder?

Om man har en mindre generös budget så har flera hustillverkare (Myresjöhus, Eksjöhus, Anebyhus m fl) en serie hus som är lite billigare än sina andra. Standarden är densamma med justeringsmöjligheterna i planlösningarna är små.

Annars så tror jag att om man jämför olika husförsäljare så tror jag inte att prisskillnaderna är så stora om standarden är densamma.

3. F
    Medlem Nivå 1

:) Tack för inlägget!

4. Carisma
    Medlem Nivå 5

Jag är iofs inte så "objektiv", eftersom vi byggt just Hjältevadshus. Men vi är jättenöjda och även om husen byggs på liknande sätt (volymhus, med fasta moduler på krypgrund) så tycker jag personligen att H-hus känns mycket mer gedigert och "rejält".

Vill även poängtera att typ av grund är en smaksak. Krypgrunden får mycket oförtjänt skit. Utförs arbetet på rätt sätt är den lika bra som platta!

5. F
    Medlem Nivå 1

Tack Carisma!

Vi har oxå hört gott om dom,.. har beställt broschyrer som vi ska kika i, tycker du att standard utbudet är bra?

6. Carisma
    Medlem Nivå 5

Ja, det tycker jag.
    Finns fina standardluckor att välja på till köket (om man aboslut inte vill ha t.ex. ek). ;) Det är standard med diskmaskin, micro, spis med häll, kyl, frys & tvättmaskin. Detsamma med 7 mm ektarkett. (Man kan välja till 14-mm till hyfsat pris) och brand- och inbrottslarm.

Hm.. har säkert glömt massor. Men du ser ju lite närmare när du får katalogen. Där står exakt vad som ingår.

Kan även tipsa om att vi valde till klinkers innanför halldörren. Det ångrar vi inte en sekund!!! :)

7. F
    Medlem Nivå 1

Toppen... låter ju utmärkt!

Tack ska du ha!

Hoppas katalogen kommer snart :)