Byggahus.se

Vilken gräsklippare bör jag välja?

5k läst  115 svar

1. A
    Medlem · Nivå 18
    Det finns massor av lösningar. Spontant borde den bästa lösningen just nu vara att börja använda gräsklipparen du redan köpt. Det kan inte vara oöverkomligt. Många som klipper gräs gör det utan breda kunskaper om motorer och maskiner.

2. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    De allra flesta skulle jag säga. Jag anser mig själv vara teknikintresserad och skapligt händig men gräsklipparen är dock bara ett nödvändigt verktyg för mig och absolut inget som intresserar mig.

Jag gissar att du lagar mat ibland och jag gissar även att du inte är ett dugg "spisintresserad".

3. Husköpare 8
    Medlem Nivå 7
    Det går sakta men säkert framåt. Medans jag ska försöka montera ihop klipparen, så ska jag även hinna med livet.
    Jag jobbar långa oregelbundna tider, plus att jag samtidigt finner njutning i att rensa det höga gräset/ogräset på tomten, för hand, faktiskt. Denna sysselsättning har jag börjat ägna mig åt efter köpet av bensinaren....haha. Det är så typiskt.
    Jag tror att jag undermedvetet bävar för oljudet den kommer föra, när jag startar den....:geek::D

Men lugn, bara lugn. Jag ska försöka mig på att montera ihop klipparen jag köpt:)

4. C
    Medlem · Nivå 5
    Förutom bensin för 4-takt och gräsklipparolja behöver du en sak till: hörselskydd. ;)

5. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Med radio och/eller blåtand. :)

6. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Bose QC funkar perfa med en Klippo....:)

7. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    35?

8. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Yes, har första 35an. Grymt bra.

• Laddar…
  9. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 15
    WH-1000XM3 är det som gäller, bose vägrar väl dessutom fortfarande usb-c ;)

10. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Jag testade rätt grundligt när jag köpte mina för ett par år sedan och nu tror jag att jag är fast i Boseljudet, komforten när dom sitter på samt hur nc fungerar. Skrattar för mig själv varje gång jag flyger och tar av mig lurarna för att höra hur bullrigt alla andra har det..... Den senaste Boseluren, NCH700 har usb-c, tidigare lurar har inte det (spelar det någon roll lurarna behöver ju inte laddas på flera dagar ändå).

11. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 15
    Av princip vägrar jag något med en utgående standard, det är rätt gött att ha samma laddsladd som till mobilen. Men vilka lurar som är bäst av toppen får vara lite en smaksak nu när dom är så bra :) tar det i en annan tråd som inte handlar om gräsklippare ;)