2 085 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Vilken garageport kan jag beställa?
Hej,
Jag är en invandrare från Kina, nu bor Jag i Luleå.
Jag planera nu att byta garageport självt för att kostnader är gangska dyr om Jag hyrar någon fretag att hjälpa mig. Den gamla drren monteras ver 10 r förrut. Jag vilja bytas till en takskjutport (dörren med motor). Jag söker på nät. En bra dörr hittas:
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/garageport_panel_standard_dubbelskena-4008
Men produktfakta visar att lgsta innertakshjd krvs 2190 mm (exkl. motor) .
Jag mätar innertakshöjd av mitt garage. Det finns bara 2100 mm.
Kan jag beställa den ovanstående dörren?
Om Jag kan inte använda den dörren, kan du recommendera en billig dörr till mig?
Tack så mycket.
Mvh
Jag är en invandrare från Kina, nu bor Jag i Luleå.
Jag planera nu att byta garageport självt för att kostnader är gangska dyr om Jag hyrar någon fretag att hjälpa mig. Den gamla drren monteras ver 10 r förrut. Jag vilja bytas till en takskjutport (dörren med motor). Jag söker på nät. En bra dörr hittas:
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/garageport_panel_standard_dubbelskena-4008
Men produktfakta visar att lgsta innertakshjd krvs 2190 mm (exkl. motor) .
Jag mätar innertakshöjd av mitt garage. Det finns bara 2100 mm.
Kan jag beställa den ovanstående dörren?
Om Jag kan inte använda den dörren, kan du recommendera en billig dörr till mig?
Tack så mycket.
Mvh
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Säger deras sida att det är min 2190 så är det nog så.
Kolla med K-rauta. De har haft kampanj på takskjutportar.
Kolla med K-rauta. De har haft kampanj på takskjutportar.
På de flesta portar går det att vinkla av tidigare än specifikation(kanske måste kapa skenorna) och ofta är det motorn som sitter högst.
Man kan låta porten skjutas upp snett neråt från taket och få plats ändå med de portar jag sett.
Hur det är med porten från Skånska byggvaror vet jag ej, men kanske någon annnan här har den och kan berätta.
Man kan låta porten skjutas upp snett neråt från taket och få plats ändå med de portar jag sett.
Hur det är med porten från Skånska byggvaror vet jag ej, men kanske någon annnan här har den och kan berätta.
Liknande trådar
-
Vattenmätarkonsol, vilken ska jag beställa?
Vatten & Avlopp -
Vilken siemens ska jag beställa idag?
Vitvaror -
Vilken fjärrkontroll till garageporten?
Teknik -
Vilken säkerhetsventil ska jag beställa?
Vatten & Avlopp -
Vilken garageport? Hörnmann, Crawford eller krokom? 2500mm eller 2375?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus