Behöver hjälp med att identifiera vilken fönstertillverkare detta är? Jag tyckte att symbolen liknande en krona så jag tänkte att det var Kronfönster men, med kontakt med det så var det inte deras.
Någon som vet?

• Fönsterprofil med stämplad kod och liten kronliknande symbol; okänd fönstertillverkare efter kontroll med Kronfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönsterkarm med texten "1704 T4-1212 ALLMOGE SUPERENERGI", användare söker information om tillverkaren.
    Skapa konto
Har du någon bild på symbolen som liknar en krona?

useless useless skrev:
Har du någon bild på symbolen som liknar en krona?
Ja om du zoomar in ena bilden så ser du i ytterkant både nr och denna symbol, som jag kan tycka liknar en krona.

Fönstertillverkaren står sällan i glaset, det brukar stå på karmen

Edit: "Kronan" du pratar om är P-märkningen

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
E Ellakarla skrev:
Ja om du zoomar in ena bilden så ser du i ytterkant både nr och denna symbol, som jag kan tycka liknar en krona.
Det ser ut som P-märket. Ett kvalitetsmärke alla tillverkare kan sätta på sina fönster om dom låter Rise (före detta statens provningsanstall) testa och godkänna produkten.

Violina Violina skrev:
Fönstertillverkaren står sällan i glaset, det brukar stå på karmen

Edit: "Kronan" du pratar om är P-märkningen
Vart på karmen brukar man hitta en märkning? Tycker jag öppnat fönsterna och tittat på sidorna, uppe/nere utan att se någon form av märkning. Hur kan en sådan märkning se ut? Är det liksom ett klistermärke, tryckt i träet?
Huset är byggt 2003 om det hjälper.

Det är ju inte så att det finns nån lag att man måste märka fönster, tycker snarare att det sällan finns nåt.
Vad ska du göra med fönstret?

Stefan N Stefan N skrev:
Det är ju inte så att det finns nån lag att man måste märka fönster, tycker snarare att det sällan finns nåt.
Vad ska du göra med fönstret?
Vi skall sätta spröjs. Vi fick till oss att det ofta blir bäst och beställa spröjs via fönstertillverkaren.

Satsuki
Allmogefönster? Om man tittar på bilderna ser man stt det står ”allmoge super…”.
På våra Elltfönster står det ”elit superenergi”….

• Gilla
Anonymiserad 382478 och 1 till
  • Laddar…
Texten som syns på bild visar typ av glas storlek och när det är tillverkat samt tillverkare. Om en kasett börja läcka och det blir kondens mellan glasen ser man när glaset är tillverkat, vanligt med 10-års garanti på glaskasetten. Utvändigt på karmen alltså i väggen brukar det stå typ av fönster och storlek. Med en bättre bild på fönstret kanske någon ser fabrikat.

• Gilla
Ellakarla
  • Laddar…
U
Ja, öppnar du ett fönster så brukar det sitta en etikett på gångjärnssidan i karmen likt denna
Etikett med CE-märke på fönsterkarmens gångjärnssida från Inwido Sverige AB, innehållande produkt-ID och tekniska specifikationer.
Skapa konto

• Gilla
Ellakarla
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.