483 läst · 5 svar
483 läst
5 svar
Vilken firma utför behandling med Boracol 15 mot or?
Hej,
Jag vill behandla gammalt virke i mitt korsvirkeshus med Boracol 15 mot or (trämask).
Boracol 15 får man inte köpa som privatperson, däremot får företagare köpa det. Men hur ska man få reda på vilka förtag som utför denna behandling? Är det någon som har något tips? Jag har inte lyckats googla fram någonting...
Mvh
Mats
Jag vill behandla gammalt virke i mitt korsvirkeshus med Boracol 15 mot or (trämask).
Boracol 15 får man inte köpa som privatperson, däremot får företagare köpa det. Men hur ska man få reda på vilka förtag som utför denna behandling? Är det någon som har något tips? Jag har inte lyckats googla fram någonting...
Mvh
Mats
Besserwisser
· östergötland
· 2 366 inlägg
Skulle gissa på sanering ,möjligen målare
Bara o beställ via ett företag så kan du behandla själv..S Skånepåg skrev:Hej,
Mvh
Mats
Känns inte så lätt att bara beställa, då gör väl firman något fel om det skulle vara så lätt att krypa runt att det inte får säljas till privatpersoner? Eller tänker jag fel?R Rejäl skrev:
Har du själv någon erfarenhet av att köpa det eller att behandla med det? Vad är det farliga i att behandla med det, är det under tiden man just behandlar (skyddsutrustning), eller är det hur det appliceras, kan det bli för mycket så det kan avge farliga ämnen för människor i efterhand?
Det var någon som sålde en dunk i trådarna här på BH..S Skånepåg skrev:Känns inte så lätt att bara beställa, då gör väl firman något fel om det skulle vara så lätt att krypa runt att det inte får säljas till privatpersoner? Eller tänker jag fel?
Har du själv någon erfarenhet av att köpa det eller att behandla med det? Vad är det farliga i att behandla med det, är det under tiden man just behandlar (skyddsutrustning), eller är det hur det appliceras, kan det bli för mycket så det kan avge farliga ämnen för människor i efterhand?
Ja vi har jobbat med detta ett antal gånger, det kan vara fortplantningshämnande.
Så du får skydda dig så du inte får det i dig men det är inte direkt radioaktivt så skyddshandskar, korgglasögon och halvmask med gasfilter är det som behövs..
Men annars kan du anlita någon som gör det åt dig, våra murare och snickare föredrog att jobba med det själva istället för att ta in någon för då har man bättre koll på omfattningen..
Oftast är det mot äkta hussvamp och andra angrepp som detta används..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur vet man vilken firma?
Grund & Markarbeten -
Vilken firma för badrumsrenovering Uppsala?
Badrum -
Flytta golvbrunn - vilken typ av firma?
Badrum -
Hur går jag till väga gör att klaga på ett felaktigt utfört arbete av en vvs firma?
Vatten & Avlopp -
Vilken firma utför ( privat ) träanalyser microbiell påväxt?
Byggmaterial & Byggteknik