Hej.
Vi har precis flyttat in i ett hus som har detta badrummet. Behöver hjälp med idéer om hur vi bäst sätter duschväggar här.

Det är 2,5 meter brett. Kommoden sitter ca 1.1 meter från hörnet.

Modernt badrum med vitkaklade väggar, grått klinkergolv, två duschmunstycken och svart badkarskran, 2,5 meter brett med svart kommod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Det vanligaste är nog att man har en duschvägg som sitter på mitten med en ingång på vardera sidan. Dock kan jag inte avgöra hur stor risken är att kommoden blir blöt eftersom det t.ex. beror på hur stor öppningen är, hur duschen hamnar i förhållande till öppningen och ens duschvanor.

Det går förstås att ha en duschvägg som går ända från väggen med kommoden och slutar lagom långt från högra väggen. Det innebär ju bara att om man ska förbi en annan person så får båda ta hänsyn till det.

Var sitter toan?

Bara hur jag skulle tänkt: Kommoden sitter väldigt nära duschen och för mig verkar det som om den kommer bli blöt. Om ni inte bygger duschvägg tror jag det innebär att det innebär en väsentligt kortare livslängd för kommoden.

Men — jag skulle själv offra typ 5-10 års livslängd för kommoden om valet var mellan det och smälla upp duschväggar som gör duscharna trånga och svåråtkomliga.

Men om man också blöter ner området runt toan blir ju valet svårare.

Satsuki
En ritning med mått hade varit till stor hjälp, men om vi antar att den är placerad 1,5 m från väggen duscharna är placerade på bör man kunna få en avskärmad dusch som är 100 djup.
Frågan är om man inte skall betrakta hela duschväggen som en nisch och sätta en glasvägg med två öppningar längs hela väggen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.