Hej alla!
Vi tänkte bygga ut huset. Se den MYCKET primitiva skissen över hur det är tänkt att se ut från gaveln.
Det är ju en lång flack taksida över högra delen. Taklutning ca 11 grader. Blir väl någon WW-takstol där.
Hur feta takstolar kan behövas? Den byggare vi haft mest kontakt med säger 45x145, en annan sa 45x295 (jag trodde nästan det var ett skrivfel i offerten!)
Vi kan inte på enklaste sätt köra med likadana som i gamla byggnaden pga det nuvarande är ett symmetriskt tak, medan det nya taket går ju ut mycket längre över den del av utbyggnaden som går ut i vinkel.
Snözon 2. Tungt tak (betongpannor).
Stort tack på förhand, all input uppskattas!
Vi tänkte bygga ut huset. Se den MYCKET primitiva skissen över hur det är tänkt att se ut från gaveln.
Det är ju en lång flack taksida över högra delen. Taklutning ca 11 grader. Blir väl någon WW-takstol där.
Hur feta takstolar kan behövas? Den byggare vi haft mest kontakt med säger 45x145, en annan sa 45x295 (jag trodde nästan det var ett skrivfel i offerten!)
Vi kan inte på enklaste sätt köra med likadana som i gamla byggnaden pga det nuvarande är ett symmetriskt tak, medan det nya taket går ju ut mycket längre över den del av utbyggnaden som går ut i vinkel.
Snözon 2. Tungt tak (betongpannor).
Stort tack på förhand, all input uppskattas!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fribärande takstolar 9 meter inne i lada. Vilken konstruktion?
Tak & Vind -
Vilken dyckertdimension GA 16/18 och längd behöver jag?
Verktyg & Maskiner -
Vilken rördimension ut till gråvattenrening?
Vatten & Avlopp -
Vilken kabeldimension bör jag välja?
El -
Vilken dimension ska jag ha på virket mina takstolar?
Lösvirke & Timmerhus