Betongplattan för min nya verkstad krävde en del åtgärder då vi inte lyckades riktigt med ytan. Nu efter att ha spacklat punktvis och brutalslipat med stor diamantslip och sedan finslipat med en mindre maskin är jag nöjd.Nu ska jag handgnugga lite efter kanterna och ytbehandla betongen så att man äntligen blir klar med denna byggnadsdel... Jag tänkte inte måla eller lacka utan bara stryka en dammbindare för att hålla det rent och fräscht, vi gjorde det i en annan verkstad för nästan 20 år sen och det ser fortfarande jättebra ut. Men jag minns inte riktigt hur det gick till eller vad som användes. Vill minnas att betongoljan hette liturin eller litorin och att man bara penslade på den en gång och så var det bra sen. Men finns det bättre/sämre produkter, vad brukar ni använda? Och är det nåt speciellt att tänka på förutom att göra absolut rent innan? Jag drog en slipsten fram och tillbaka för att riva bort "betongskägg" och sen dammsög man väl och penslade på det vad jag minns.

Det jag vill åt är en yta som går att hålla ren och som jag inte behöver göra mer på sen jag behandlat den för jag kommer aldrig slipa om den... =)

Littorin finns fortfarande bra yta men det är dyrt billigare med vattenburen klarlack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.