Tja

Skulle nån kunna ge mej ett artikelnr på www.elbutik.se på samma säkring som jag har. Det var inte lätt o veta. Fanns ju en uppsjö av modeller.

Hoppas på snabbt svar,

• IMG_0263.jpg
Jag tror det är 2142505, kolla den

Nusnäs skrev:
Jag tror det är 2142505, kolla den
Tror? =) Du är inte helt säker alltså?

Måste du ha samma, det borde gå bra med vilket fabrikat som helst bara du tar en med samma Amper och karestestik C.

MC knutte skrev:
Måste du ha samma, det borde gå bra med vilket fabrikat som helst bara du tar en med samma Amper och karestestik C.

Jag håller på o beställer från elbutik.se och där har dom ju garo, finns ju ingen anledning att ta nåt annat än vad som finns i centralen.

Men är det en C10 10kA så kör jag på det. Men Nusnäs va ju inte hundra säker, och inte jag heller...

MC knutte skrev:
För enhetlighetens skull så är det bäst att köra med likadana/samma märke.

//Patrik

Det kan skilja lite i design beroende på åldern på din bef. dvärg.

Din liknar mer än 6kA men av man kan utläsa av din bild är det en 10kA, alltså 2142505

Gå till en elgrossist dom kan med allsäkerhet hjälpa dig.
Kolla med Storel, Elektroskandia, Solar etc
//Magnus

Patrik_Hed skrev:
För enhetlighetens skull så är det bäst att köra med likadana/samma märke.

//Patrik
precis, en nackdel med dessa nya påfund är att man bör hålla sig till samma märke i hela centralen om det inte ska se lattjo-lajban ut...
jag har Hager JFB och malmbergs dvärgar, så det går ju an, men skulle jag blanda 10 olika fabrikat av allt så skulle det se bedrövligt ut.

Eller så skaffar man en gruppcentral med lucka över så man inte behöver bli så nojig över det estetiska utseendet på dvärgarna;)

• Gilla
hp73
  • Laddar…
VAD?? Ska du resa till Amerika som dom sa förr

Protte

el_richard skrev:
[länk]

21 425 05

Ja det stämmer.

////Richard

Detta kan vara den sista tråd jag svarar på, beror hur domen lyder.

Vad har du nu gjort för galet?

Surfat alldeles för mycket och fått ultimatum från högre ort? ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.