Byggahus.se

Vilken ATV är lämplig för mig?

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Bor på landet och tänkte införskaffa en ATV som främst kommer användas för lite arbete på gården samt snöplogning. Även nöjeskörning med barnen. Har bara b körkort men vilken kan vara lämplig?

2. M
    Medlem · Nivå 6
    Modell får du avgöra men välj ett känt märke tx polaris

3. L
    Medlem · Nivå 11
    Nu kommer det bli pajkastning på olika märken och folk kommer knyta handen i fickan och känna sig kränkt.

Vi har själva en cfmoto 850xc som köptes ny 18, den funkar riktigt bra och sambon tycker sig åka riktigt bra där bak.
    Kör året om med den, däck på sommaren och band på vintern.
    Hade problem med servon men det lagades utan nå konstigheter.
    Dock är den inte lika lättstyrd som amerikanska maskiner som man kan styra med pekfingret nästan.

Fördelarna med en cfmoto är att dom är billiga att köpa in och håller idag en bra kvalité inte bäst men bra, skulle vilja säga likvärdig dom dyrare "märkesmaskinerna"

Nackdelen är att det inte finns samma eftermarknad på häftiga grejer som det finns till exempelvis can am. Men saker så som packväskor och liknande är det gott om.

Om vi sen snackar om dessa Vad nu folk kallar för märkesmaskiner, så ja dom funkar bra dom med.
    Testat lite polaris och can am tycker att det är fina maskiner. Men dyra o köpa nya.
    Fördelen med dessa är väll att det dräller av tillbehör på eftermarknaden.
    Vill du ha rosa angeleyes till din hjuling så är det bara att klicka hem från eBay.
    Det är väll den enda fördelen jag ser med dom, möjligen lite bättre andrahandsvärde om maskiner blir kort i ägorna.
    Annars ser jag inga andra fördelar utifrån vad du vill göra med den.

Att registrera som traktor b är vad jag tror vanligast. Det betyder att du kan köra på väg men den är strypt till 60.

På cfmoto vet jag att handlarna kan ta bort strypningen eller sälja en ostrypt box så det inte blir tjall med besiktningen.

På can am så fanns det förut en ostrypt nyckel vet inte om det finns kvar än idag.

• Laddar…
  4. Appendix
    Medlem · Nivå 12
    Jag visste inte att jag behövde en sån där. Men nu gör jag det. Tack för tipset :D

5. A
    Medlem Nivå 1
    Tack för din respons. Jag kanske var lite luddig med 'arbete på gården' men det är nog mest lite allmän körning och eventuellt infördkaffa nån typ av släp för bortforsling av div grenar och dyl. Fast plog är viktigt i alla fall.