Hej till alla,
Jag planerar mitt lilla badrums renovering. Vad ãr då bästa tiden? På sommaren eller senare på höst/vinter?
Tack på förhand!

Nu är bästa tid, om det behöver renoveras. Även de bra firmorna har tomt, så du borde kunna välja rätt fritt och få ett bra pris.

• Haha
  • Gilla
Eklanda6 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Hep Hep skrev:
Även de bra firmorna har tomt,
Detta påståendet vill jag hävda tvärt om.

Dom bra firmorna skyltar aldrig med reklam eller på offert-sidor.
Dom har orderboken full oavsett konjunktur.

Det viktigaste som köpare av en tjänst är att på något sätt få en verklig referens av kollega, kompis, syskon eller liknande. "Word of mouth"...

Det finns ingen bättre eller sämre tid att renovera en liten WC/badrum.
Det kostar bara olika mycket med konjunkturen.

• Gilla
  • Älska
Joak och 2 till
  • Laddar…
A Anton Arvanitis skrev:
Hej till alla,
Jag planerar mitt lilla badrums renovering. Vad ãr då bästa tiden? På sommaren eller senare på höst/vinter?
Tack på förhand!
Krilleman Krilleman skrev:
Detta påståendet vill jag hävda tvärt om.

Dom bra firmorna skyltar aldrig med reklam eller på offert-sidor.
Dom har orderboken full oavsett konjunktur.

Det viktigaste som köpare av en tjänst är att på något sätt få en verklig referens av kollega, kompis, syskon eller liknande. "Word of mouth"...

Det finns ingen bättre eller sämre tid att renovera en liten WC/badrum.
Det kostar bara olika mycket med konjunkturen.
Hej,
Kanske jag var inte tydlig!
Jag menade att "torktid" för kakling, spackling, flytspackling blir längre!
Stämmer det?
Jag har hört att det bästa tiden är senare på hösten!

Krilleman
A Anton Arvanitis skrev:
Hej,
Stämmer det?
Nej, det är ingen skillnad.

Kör på med din renovering när det passar dig!

Paul-Staffanstorp
A Anton Arvanitis skrev:
Hej,
Stämmer det?
Har ingen direkt betydelse.
En normal badrumsrenovering tar ca. 4v. oavsett när på året.

Har du inget annat badrum kanske det är smidigare en period på året då du har lättare att sköta dusch någon annanstans, men i annat fall har det ingen betydelse.

Men att de bra firmorna har tomt är rent hittepå och det kan du ju bara kolla med @Drben88 i tråden "Hur löser firman detta ?" ...hur lätt de har och få tag i någon att lösa deras problem... 😢

• Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Hittepå får stå för er. Dels vore det väl märkligt om alla badrumsfirmor glatt fortsatte som om inget hänt, trots det tvärstopp på nybyggen och större renoveringar som både byggbranschen själv och alla ekonomiska rapporter visar.

Fast det som jag baserade mitt påstående på, kommer från något klart närmare för mig. VD’n på en av landets större företag inom badrum säger att de halverat sin verksamhet sedan innan kriget och lågkonjunkturen slog till, och att de ännu inte märkt något som tyder på att det vänder. Små företag som lever på kontakter och personliga rekommendationer brukar klara sig bättre under lågkonjunkturer, än de större. Åtminstone om de är bra.

Fördelen med kraftiga lågkonjunkturer för oss som köper tjänsterna är att en del av de sämre företagen slås ut och att det brukar gå lättare att hitta bra företag.

Jag vet inte om det som fick er att protestera var det jag skrev om bra pris, för det kan knappast vara så att ni inte hört talas om den näst största tvärbromsen i byggbranschen vi haft i fredstid. Jag menade inte att man skulle utnyttja läget för att betala skit eller fulpruta, utan mer att de firmorna som överfakturerat och förpestat branschen kanske åkt hem.

• Gilla
Anton Arvanitis
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hittepå får stå för er. Dels vore det väl märkligt om alla badrumsfirmor glatt fortsatte som om inget hänt, trots det tvärstopp på nybyggen och större renoveringar som både byggbranschen själv och alla ekonomiska rapporter visar.

Fast det som jag baserade mitt påstående på, kommer från något klart närmare för mig. VD’n på en av landets större företag inom badrum säger att de halverat sin verksamhet sedan innan kriget och lågkonjunkturen slog till, och att de ännu inte märkt något som tyder på att det vänder. Små företag som lever på kontakter och personliga rekommendationer brukar klara sig bättre under lågkonjunkturer, än de större. Åtminstone om de är bra.

Fördelen med kraftiga lågkonjunkturer för oss som köper tjänsterna är att en del av de sämre företagen slås ut och att det brukar gå lättare att hitta bra företag.

Jag vet inte om det som fick er att protestera var det jag skrev om bra pris, för det kan knappast vara så att ni inte hört talas om den näst största tvärbromsen i byggbranschen vi haft i fredstid. Jag menade inte att man skulle utnyttja läget för att betala skit eller fulpruta, utan mer att de firmorna som överfakturerat och förpestat branschen kanske åkt hem.
Jag är med på noterna!
Det sista åren byggbranschen är död!
Lite bättre för små företag!

Jag är rätt nöjd att vi var på slutskedet av vårt nya badrum såhär i sommartid när elen skulle kopplas in, slippa strula med arbetsbelysning och så vidare när det blir kvällsgöra med att koppla in lampor. Utöver den detaljen så är det fritt fram närsom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.