Hej!

Jag har precis skaffat mig en Makita DSS610z och en styrskena och inser att jag behöver en adapter för att kunna använda skenan. Men det verkar finnas en stor mängd adaptrar och Makita är väldigt dåliga på att skriva ut vilken modell dom är till för. Nån som har koll?

Tack på förhand!

thumbnail.php

Stickan56
Min första häcksax blev en Fiskars SmartFit HS86 och den funkar bra till mina behov.

Fiskars SmartFit HS86 häcksax med justerbara orange och svarta handtag och långa blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fiskars SmartFit HS86 häcksax med teleskophandtag på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stickan

Jag har haft den sågen nu i 3 år och när jag kollade då var den sågen typ den enda som inte funkar med styrskena. Kanske har ändrats men då var de tyvärr så. Ångrar det mycket men gud förbannat vad den har använts ändå. Nu senast har jag kortat ner Ikea pax garderober med den. Med hemgjord styrskena;)

Puffar upp tråden lite då jag också vill veta om det finns en styrskena som passa DSS610Z. Antingen Makita eller annat märke (Universal).

Har denna såg med och inte heller hittat om det finns en adapter eller annan möjlighet till styrskena. Även om svaret är nej, skulle det ändå vara skönt att veta säkert.

N Niklasgustaf skrev:
Jag har haft den sågen nu i 3 år och när jag kollade då var den sågen typ den enda som inte funkar med styrskena. Kanske har ändrats men då var de tyvärr så. Ångrar det mycket men gud förbannat vad den har använts ändå. Nu senast har jag kortat ner Ikea pax garderober med den. Med hemgjord styrskena;)

Fler som råkat ut för detta tydligen! :) hur gjorde du en egen styrskena och funkar det bra?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.