Byggahus.se

Vilka tillverkare håller lite lägre priser?

1. N
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Är helt ny på forumet..det verkar vara ett bra ställe!

Vilka tillverkare håller generellt lite lägre priser? Kan tänka mig att många företag riktar in sig på folk som inte bryr sig alltflör mycket vad det kostar, som bara vill ha sitt drömhus. Många verkar väldigt dyra, det blir svårt att ha råd med.

Finns det några som generellt har lite lägre priser än andra? Vi är främst ute efter en 1-plansvilla på ca 130 kvadrat eller lite mer.

2. H
    Medlem Nivå 2

Re: Vilka tillverkare håller lite lägre priser?

Många av hustillverkaren har en "billighets serie". Det innebär inte att du får sämre kvalitet, men du kan inte ändra så mycket i planlösning och inte välja till vad som helst.
    Kolla deras hemsidor.

3. D
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Vi har precis flyttat in i ett enplanshus i vinkel 146 kvadrat. Huset är ett Älvsbyhus Ägir, du kan se priser på deras hemsida.
    Jesper

4. Carisma
    Medlem Nivå 5

Det är väl framförallt Älvsbyhus och Smålandsvillan.
    Sen har du även Hjältevadshus, LB-hus "billiga" Ugglan-serie.

5. N
    Medlem Nivå 1

Tack för tipsen! Några av dem har vi redan kollat, men ska kolla resten också nu och beställa katalog.

Jag tycker det är så svårt att få fram priser, det är bara Älvsbyhus och Smålandsvillan vi fått priser på. Alla andra kräver väl att man kontaktar en säljare så att de har halva inne sen. ;)

Jag förstår ju att priserna varierar kraftigt beroende på tillval m.m men något grundpris så man kan jämföra är skönt att få, då kan man välja bort vissa hus direkt.

6. S
    Medlem Nivå 5

Eksjöhus egna hem serie erbjuder flera alternativ i den storlek ni söker till en skaplig peng. Kolla in lyckan eller västanvind tex. När det gäller priser på dessa så är det bara att maila den närmaste säljaren så får ni grundpriserna.

7. Carisma
    Medlem Nivå 5

Kan tänka mig att största anledningen till att de inte skriver ut priser på hemsidan, är att det skiljer beroende på var i sverige man bygger!
    Kan ju bara prata ur egen erfarenhet, men när vi byggde för 1 1/2 års sedan, så var det inga problem att få "baspriserna" via mailförfrågningar..! :)

8. N
    Medlem Nivå 1

Tack, jag gillade verkligen de husen!! Har nu beställt katalog samt mailat för pris. :)

9. U
    Medlem Nivå 3

Hakwa!
    Kvaliteten är i de flesta fall inte sämre. Däremot kan standarden vara lägre och det är en väsentlig skillnad!

:surprised:/Ulle-Bella

10. U
    Medlem Nivå 3

Sorry, Hakwa, läste för slarvigt. Jag ser nu att det är ju precis det du menar! :cool:

11. H
    Medlem Nivå 2

No hard feelings Ulle-Bella ;)

12. K
    Medlem Nivå 1

Kan man räkna in FH som tillverkare med lite lägre priser?

13. lier
    Medlem Nivå 8

Vad e FH??? :-/

14. K
    Medlem Nivå 1

oj sorry!!

FH = Fiskarheden.

15. lier
    Medlem Nivå 8

Ok Jag trodde att det var en lastbilshytt FH FM ;D Nä skojar bara förstod att det var nått annat. ;)