Vilka takpannor skall man välja?

25k läst  8 svar

1. E
    Medlem Nivå 1
    Är det någon som har koll på vilka pannor som är mest prisvärda på marknaden?
    Jag har inget emot att lägga betongpannor, men vilket fabrikat skall man välja eller vilket skall man inte välja?
    Tacksam för goda råd!

2. Faidros
    Medlem Nivå 10

Re: Vilka takpannor skall man välja?

Jag letar också efter priser på betongpannor. Det enda jag har hittat är den här på Beijers:

Takpanna betong 2-kupig röd Jönåker Ytbehandlad. Fraktkostnad tillkommer.
    Kampanjpris: 75 kr/m2
    http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4096

Jag tycker det låter dyrt.

3. Faidros
    Medlem Nivå 10
  4. E
    Medlem Nivå 1

Jag har kollat runt på priser, min lokala bygghandlare skulle ha 65kr/kvm för Benders o då får jag det hemkört också!
    Annars såg jag på scandiatak.no att det fanns Jönökerpannan till ett tämligen bra pris, men då tillkommer frakten!
    Sedan kan man undra om det är någon större skillnad i kvalité mellan de olika fab rikaten!

5. chris47
    Medlem Nivå 8

Jag har benders och jag är väldigt nöjd med passform och kvalitet. Jag har för mig att det kostar 55 kr/kvm på större byggvaruhus. Jag har slutat handla på Beijers eftersom dom verkar vara dyrare på det mesta.
    /CC

6. Bob_the_builder
    Medlem Nivå 9

Man ska dock inte stirra sig blind på listpriser i kataloger utan i stället begära offert på hela rasket (eftersom man förmodligen ska köpa mer på samma gång - papp, läkt, spik, plåt, diverse tätningsband osv osv). Då kan det mycket väl visa sig att Beijer håller konkurrenskraftiga priser.

7. C
    Medlem Nivå 7

Har fått bra offerter från Beijers, ibland de bästa.
    Dom är inte dyrare nu för tiden.
    I alla fall inte här i Malmö området. Säkert tack vare den mördande konkurrens från de otaliga (snart) byggmarknader som växt upp här på sistone. Inom 10-15 km radie finns Silvan, Bauhaus, K-Rauta, Hornbach, Beijer, Coop-Forum Bygg, Cheepy, Woody, ByggMax och några till.
    Somliga med ett par tre marknader!
    Dessutom finns Harald Nyborg, Bilema, Jula och många andra. På samma avstånd.
    Bra för oss konsumenter.
    (Undrar vilken som slår igen först när byggboomen mattas av..?)

8. L
    Medlem Nivå 1

Har fått offert från K-rauta på Örebropannan (betong). Bra pris, se bil.
    Örebropannan ägs INTE av Lafarge eller Bender och konkurerar således med pris mot dom stora drakarna.

9. N
    Medlem Nivå 1
    Byggmax i Stockholm tar 69,95 kvm för tvåkupiga tegelröda. Jag tror inte kvaliten är ngt sämre på dem.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: