1 006 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Vilka klingar rekommenderas till ts55/kapsåg samt något bra ställe att köpa?
Har haft en ts55:a några år, har slipat originalklingan 2 gånger så tror jag måste köpa ny denna gång.
Tänkte det kan vara smart att köpa på sig lite så man har och slipper joxa med det senare. För TS:55:an, en mer fintandad för ädelträ eller där fina snitt behövs samt någon lite grövre.
Har även en Metabo gersåg som jag också tänkte köpa ny klinga när jag också håller på. Hur många tänder rekommenderas för denna?
Har ni något tips på något bra ställe där man köpa från?
Tänkte det kan vara smart att köpa på sig lite så man har och slipper joxa med det senare. För TS:55:an, en mer fintandad för ädelträ eller där fina snitt behövs samt någon lite grövre.
Har även en Metabo gersåg som jag också tänkte köpa ny klinga när jag också håller på. Hur många tänder rekommenderas för denna?
Har ni något tips på något bra ställe där man köpa från?
Originalklingor till TS55 brukar ”ofta” vara på rea, iaf 48t och 28(?)t, så där tycker jag inte det varit lönt att testa tredje part.
Det låter dock konstigt att det bara skulle bli två omslipningar av originalet?
Det låter dock konstigt att det bara skulle bli två omslipningar av originalet?
Liknande trådar
-
Vilka produkter kan rekommenderas för kombination av fole och rollat tätskikt?
Badrum -
Vilka avstånd och höjder rekommenderas för placering av takhögtalare i snedtak ?
Teknik -
Vilka dörrhandtag rekommenderas?
Fönster & Dörrar -
Fästa en 13mm tjock täcksida bredvid en diskmaskin. Vilka skruvar rekommenderas?
Kök -
Mögelpåväxt på vind vid husköp. Hur illa och vilka åtgärder rekommenderas?
Tak & Vind