413 läst · 4 svar
413 läst
4 svar
Vilka hantverkare ska man kontakta vid flytt av sektioner i järnstaket
Hej, vi har köpt hus och skulle vilja flytta sektioner av staketet från ändarna till mitten så att staketet hänger ihop (se bilder). Vilken slags hantverkare är bäst på såna jobb?
Administrator
· Skåne
· 8 147 inlägg
Om vi hade frågat vår snickare då hade han gjort det, men det kan vara lite olika hur man vill jobba. En alllfix-firma eller en trädgårdsfiirma kan nog också ta uppdraget. Jag hade nog lagt ut en förfrågan på Servicefinder eller liknande.
Jag vet faktiskt inte vilken yrkesgrupp som är bäst, anser det vara ett lämpligt gör det själv jobb eller passande en lokal"Allservice" firma.
Vill eller kan du inte jobba själv föreslår jag att du frågar på närmaste brädgård om tips vem som kan göra jobbet åt dig, de brukar veta vilka firmor som är bra och vem som kan klämma in ett sånt där litet jobb.
Vill eller kan du inte jobba själv föreslår jag att du frågar på närmaste brädgård om tips vem som kan göra jobbet åt dig, de brukar veta vilka firmor som är bra och vem som kan klämma in ett sånt där litet jobb.
Du behöver någon som kan svetsa och har rätt utbildning för att få göra det. Det sållar bort de flesta snickarna och "vi gör allt" firmorna.
Sen beror det på var du bor. Jag skulle t ex kolla med bekanta inom jordbruket, det brukar finnas kollektiv med lantbrukare som gör jobb utöver jordbruket. Bor du t ex centralt i något större samhälle då kanske det inte funkar.
Sen beror det på var du bor. Jag skulle t ex kolla med bekanta inom jordbruket, det brukar finnas kollektiv med lantbrukare som gör jobb utöver jordbruket. Bor du t ex centralt i något större samhälle då kanske det inte funkar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilka yrkeskategorier behöver vi kontakta för en tillbyggnad?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Problem med hantverkare. Vilka rättigheter har jag?
Badrum -
Vilka är Stockholms bästa hantverkare?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Vilka hantverkare behövs för att installera ett 50-talskök?
Kök -
Vilka hantverkare monterar imkanalen?
Ventilation