Hej, vi har köpt hus och skulle vilja flytta sektioner av staketet från ändarna till mitten så att staketet hänger ihop (se bilder). Vilken slags hantverkare är bäst på såna jobb?

• Trästaket vid en väg med soptunnor framför, omgivna av gröna träd och en röd byggnad i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning i trädgårdsstaket med grusad uppfart, omgiven av grönska och träd, med hus synligt i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Grusgång med öppet trästaket på sidorna framför en skogsväg, staketsektioner sönder och oanslutna på höger sida.
    Skapa konto
  • Trästaket med stående plankor och metallram, placerat i en grönskande miljö med träd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Trästaket med störar och metallstolpe, omgiven av grönska.
    Skapa konto
Om vi hade frågat vår snickare då hade han gjort det, men det kan vara lite olika hur man vill jobba. En alllfix-firma eller en trädgårdsfiirma kan nog också ta uppdraget. Jag hade nog lagt ut en förfrågan på Servicefinder eller liknande.

• Gilla
Anders Mäkitalo och 1 till
  • Laddar…
Jag vet faktiskt inte vilken yrkesgrupp som är bäst, anser det vara ett lämpligt gör det själv jobb eller passande en lokal"Allservice" firma.
Vill eller kan du inte jobba själv föreslår jag att du frågar på närmaste brädgård om tips vem som kan göra jobbet åt dig, de brukar veta vilka firmor som är bra och vem som kan klämma in ett sånt där litet jobb.

• Gilla
Anders Mäkitalo
  • Laddar…
Du behöver någon som kan svetsa och har rätt utbildning för att få göra det. Det sållar bort de flesta snickarna och "vi gör allt" firmorna.
Sen beror det på var du bor. Jag skulle t ex kolla med bekanta inom jordbruket, det brukar finnas kollektiv med lantbrukare som gör jobb utöver jordbruket. Bor du t ex centralt i något större samhälle då kanske det inte funkar.

Attitudeswe
Såg/vinkelslip, metallvinkel, popnit och färg löser väl det där på en eftermiddag om man är normalhändig?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.