Vilka golvlister i 60-tals bostadsrätt?

145 läst  3 svar

1. Ninni_1969
    Medlem Nivå 1
    Vi ska lägga nya golv i vår bostadsrätt från -61. Vi kommer att lägga ek-parkett och vill ha vita lister till. Nu sitter det någon slags allmogelist där som väl inte är tidsenlig? Taklisterna är släta (fast såklart kupade i vinkel). Är nu i valet och kvalet vad vi ska välja för list. Helt slät vill jag inte ha men jag vet inte vad man hade för lister på 60-talet. Hade varit kul att ge en liten blinkning till husets tillverkningsperiod. Om någon vet hur det såg ut då får ni gärna dela med er.:D

2. B
    Medlem · Nivå 17
    Det normala på 60-talet var släta lister, kanske kring 5 cm höga. Vi har en lägenhet från -63 och utgår man från hur det ser ut på mäklarbilder av orenoverade lägenheter i huset var det omålade, låga och släta eklister i vardagsrummet och matsalen. Stilmässigt helt fel med almogelister eller andra profilerade lister.

3. Ninni_1969
    Medlem Nivå 1
    Tack! Misstänkte det. Får nog bli släta vita ganska låga lister. Har valt bort att ha dem i trä, för det gillar jag helt enkelt inte. :D

4. B
    Medlem · Nivå 17
    Samma här :)

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: