9 869 läst ·
3 svar
10k läst
3 svar
Vilka bygger Myresjöhus Smart 168 (alt 150)?
Funderar på att bygga ett Myresjöhus Smart 168.
Vad jag förstår så är det upp till vardera säljjontor att avgöra standard i husen, och anpassar priserna därefter.
Så det är orimligt att jämföra priser rakt av.
Men det vore ändå intressant att höra vilka priser och offerter ni fått där ute.
Inte minst även pris på tillval!
Jag är nyfiken på hur mkt förändringar man får göra?
Hur fungerar det med avdrag?
Om jag tex väljer bort inbyggnadshällen i köket.
Hur mkt får jag dra av på priset? 100%? 80%?
Och den nya hällen som jag köper, monterar byggarna den när de ändå är där? Extrakostnad för det?
Vad jag förstår så är det upp till vardera säljjontor att avgöra standard i husen, och anpassar priserna därefter.
Så det är orimligt att jämföra priser rakt av.
Men det vore ändå intressant att höra vilka priser och offerter ni fått där ute.
Inte minst även pris på tillval!
Jag är nyfiken på hur mkt förändringar man får göra?
Hur fungerar det med avdrag?
Om jag tex väljer bort inbyggnadshällen i köket.
Hur mkt får jag dra av på priset? 100%? 80%?
Och den nya hällen som jag köper, monterar byggarna den när de ändå är där? Extrakostnad för det?
Nu bygger inte jag ett Myresjöhus, utan Hjältevadshus.
Men de jobbar ju på samma sätt allihopa.
I vårat hus valde vi bort alla vitvaror.
Vi fick då ett avdrag på 19000:-
Att bara välja bort enskilda artiklar är inte specat i den katalogen vi fick. Utan man får nog vända sig till säljaren.
De nya vitvarorna som vi kommer ha, så har våran säljare lovat att han ska fixa så snickarna installerar dem,
Men det är nog mer goodwill än att det hör till vanligheten.
Ta upp alla dina frågor gällande tillval m,m med din säljare.
Jag själv tycker Hjältevadshus tillvalskatalog är värdelös.
Saknar massa information och priser, så jag har säkerligen 15mail med frågor gällande just detta.
Lycka till med bygget!
Men de jobbar ju på samma sätt allihopa.
I vårat hus valde vi bort alla vitvaror.
Vi fick då ett avdrag på 19000:-
Att bara välja bort enskilda artiklar är inte specat i den katalogen vi fick. Utan man får nog vända sig till säljaren.
De nya vitvarorna som vi kommer ha, så har våran säljare lovat att han ska fixa så snickarna installerar dem,
Men det är nog mer goodwill än att det hör till vanligheten.
Ta upp alla dina frågor gällande tillval m,m med din säljare.
Jag själv tycker Hjältevadshus tillvalskatalog är värdelös.
Saknar massa information och priser, så jag har säkerligen 15mail med frågor gällande just detta.
Lycka till med bygget!
Jag bygger ett Smart 126 i dina trakter, huset levererades i mitten av december och nu kör snickarna hårt inomhus 
Än så länge är vi väldigt nöjda med hur allt har funkat och motsvarat våra förväntningar.
Vi behöll yttermåtten men ritade helt egen planlösning, det var mycket det att de tillät oss göra så som valet föll på just Myresjöhus.
Men tillval och avdrag är inte deras starka sida, hutlösa priser på en del tillägg och ganska dåliga avdrag överlag. Vi valde helt bort vitvaror men snickarna/elektriker fixar installation av de som vi köper in själva utan tillägg.
Men riktigt trevliga och professionella säljare och byggledare här på Norrköpingskontoret. Ta ett möte med Säljaren så får du svar direkt på alla såna här frågor.
Än så länge är vi väldigt nöjda med hur allt har funkat och motsvarat våra förväntningar.
Vi behöll yttermåtten men ritade helt egen planlösning, det var mycket det att de tillät oss göra så som valet föll på just Myresjöhus.
Men tillval och avdrag är inte deras starka sida, hutlösa priser på en del tillägg och ganska dåliga avdrag överlag. Vi valde helt bort vitvaror men snickarna/elektriker fixar installation av de som vi köper in själva utan tillägg.
Men riktigt trevliga och professionella säljare och byggledare här på Norrköpingskontoret. Ta ett möte med Säljaren så får du svar direkt på alla såna här frågor.
Kan tillägga att den standarden som tillkommer för Myresjöhus också gäller för Smart husen, detta är i alla fall så nere i Skåne. Det framgår inte riktigt om detta på deras hemsida och vad jag fick förklarat av säljaren är att det förut skiljde sig på Smart husen där det b.la var plastgolv i badrum/wc och nått annat som var "nergraderad" men det har de ändrat på nu.
Smart 168 är för mig väldigt prisvärd och är faktiskt inte så hutlöst dyrare än 150 och har dessutom väldigt bra kvm-pris.
Smart 168 är för mig väldigt prisvärd och är faktiskt inte så hutlöst dyrare än 150 och har dessutom väldigt bra kvm-pris.
Klicka här för att svara