Hej!

Tänkte börja samla på lite mindre maskiner, nämligen 10,8V.

Har sedan tidigare ett gäng Makita LXT 18V maskiner, men ibland vill man ha något smidigare.

Då är frågan, vilket fabrikat skall man välja? Vem har bästa utbudet, mest prisvärt osv?

MVH

/Zaphod

Jag har dewalts 10,8 slagskruvdragare och den är toppen.

Själv kör jag med makitas 10.8v borrr, skruv och slagsskrivdragare. De är grymma, har knappt rört mina motsvarande 18v maskiner sedan jag köpte dem. De har även ett fleral andra maskiner, bla cirkel och tidgersåg

Jag kör också med blå Bosch och är hel nöjd. Anledningen till att det blev just Bosch är att de passar mina händer väldigt bra, samt att jag har ett hyggligt antal andra blåa som jag gillar.

Detta kit har jag.

Blåingar här med.
GSR 10,8-LI med bitsfäste är favoriten. Har använts till allt från möbelmontering, till trallskruvning och skivning av garageväggar.

Jag skulle tro att Bosch ligger bra till gällande utbud, men Makita ligger säkert hack i häl. :)

Började med Metabo Powermaxx 12 serien, senare kompletterat med blå Bosch då jag bl.a saknade multiverktyg.

peternicklas
Credde skrev:
Denna ser fin ut och prisvärd enligt mig:
[länk]

Endda man måste fixa är väl en strömconnector från engelska systemet till "det ordentliga systemet"
Riktigt bra pris för en bra produkt. Ska nog beställa en sådan.

P
Credde skrev:
Denna ser fin ut och prisvärd enligt mig:
[länk]

Endda man måste fixa är väl en strömconnector från engelska systemet till "det ordentliga systemet"
Toolstop brukar skicka med en sådan adapter gratis i paketet!

kan oxå rekomendera Dewalt. grymt fina maskiner, och dom passar som handsken för mina händer! Likaså milwaukee som börjar få fart på sin 12v serie..

Tänkte beställa "Bosch GSR 10.8-2-LI Drill Driver + GDR 10.8V-LI Impact driver + GLI 10.8-LI LED Torch in L-Boxx (2 Batteries)". Finns för 199£ på Toolstop.
Finns det nåt bättre pris som nån hittat? Hur är det brukar det finnas voucherkoder till Toolstop?

Dom nyårsvoucher jag fick gick ut den 31/1...

Voucherkoder finns till Toolstop.
sale5, sale10 sale15 sale20 beroende på vad du handlar. Kan vara så att de inte funjar första gången, men då är det bara att prova igen.

Sale5 funkar fast sen blir det drygt 200kr frakt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.