Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Dom brukar komma tillbaka sätt dig på lur
Det är sånt man får ta när statens inställning till viltvård är lika med att förstörda skördar, vargdödade hundar, lodjursrivna fårflockar osv är acceptabelt för att blidka "djurvänner" från städerna som tror att mat dyker upp magiskt i affärerna.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Jag antar att det var två st jakthundar och inga sällskapshundar. Det är en risk man får ta när man jagar gris med hund. Vi är alltid lika nervösa när vi släpper våra hundar i laget men hittills har det gått bra. Bara småsår och hundar som har blivit rädda för gris. Dom är farliga vildsvinen. Som små snabba pansarvagnar.Sir James skrev:
Haha va? Vad har vargdödande hundar och lodjursrivna får att göra med Sir James grisuppbökade gräsmatta?F faf skrev:
Går verkligen lodjur på får ? Vi har en del lodjur springande i trakterna men aldrig någonsin hört att de rivit får.F faf skrev:
Vi har även haft varg nere i flera år men den ena vargen som inte kan förknippas med något tamboskap överhuvudtaget sköts av en blind jägare som inte visste vad han sköt på.
Har släkting i Dalarna som sett varg men han har aldrig hört att den rört tamboskap, men han har haft en björn på altanen.
Vildsvinen har inget med staten att göra, du har i princip nästan fri jakt på dem men ingen vill väl vara ute när de rör på sig.
Vi kan ha tävling om vem som utmanat vildsvin ?
Jag har kissat på en galtjävel, kan någon slå det ?
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Har bott i områden där lo har tagit får. Och bor där lo finns men inte tar får (sambon såg ett lo senast i onsdags). Det har nog mer att göra med vilken tillgång dom har på föda. Har blivit av med en katt och fått en katt halvt ihjäldödad av lo.Rkarlsson skrev:Går verkligen lodjur på får ? Vi har en del lodjur springande i trakterna men aldrig någonsin hört att de rivit får.
Vi har även haft varg nere i flera år men den ena vargen som inte kan förknippas med något tamboskap överhuvudtaget sköts av en blind jägare som inte visste vad han sköt på.
Har släkting i Dalarna som sett varg men han har aldrig hört att den rört tamboskap, men han har haft en björn på altanen.
Vildsvinen har inget med staten att göra, du har i princip nästan fri jakt på dem men ingen vill väl vara ute när de rör på sig.
Vi kan ha tävling om vem som utmanat vildsvin ?
Jag har kissat på en galtjävel, kan någon slå det ?
Om du frågar faf så har nog vargarna i hans värld helikoptercert och rör sig hej vilt i Norden, när dom inte är upptagna med att para sig med hundar
Haha hur lyckas man kissa på en galt? Har haft fyra vildsvinskultingar springande runt mina ben när vi tog hand om en skjuten sugga (inte mamman till kultingarna, hon sprang iväg men jag såg henne med kultingarna dagen efter igen). Dom var några dagar gamla och jag kunde ha tagit upp dom om jag hade velat.
Ah okej. De måste ju vara i brist på annat vilt. Har sett ett och annat rådjur fällt av lodjur.C Carl-Jo-han skrev:Har bott i områden där lo har tagit får. Och bor där lo finns men inte tar får (sambon såg ett lo senast i onsdags). Det har nog mer att göra med vilken tillgång dom har på föda. Har blivit av med en katt och fått en katt halvt ihjäldödad av lo.
Om du frågar faf så har nog vargarna i hans värld helikoptercert och rör sig hej vilt i Norden, när dom inte är upptagna med att para sig med hundar. Men vargar tar gärna tamboskap, om man menar får. Ypperst sällan dom går på nöt eller häst. Hundar tar dom men det är inte så konstigt att dom tar en inkräktande också om dom får chansen.
Haha hur lyckas man kissa på en galt? Har haft fyra vildsvinskultingar springande runt mina ben när vi tog hand om en skjuten sugga (inte mamman till kultingarna, hon sprang iväg men jag såg henne med kultingarna dagen efter igen). Dom var några dagar gamla och jag kunde ha tagit upp dom om jag hade velat.
hehe, jag körde en bit upp i granskogen och gick en bit från grusvägen då den var väl trafikerad, så stod vid ett par väldigt täta granar. Hörde ju hur de rasslade till men tänkte väl inte mer på det förrän galten kommer ut mitt i siktet och nästan stryker mina ben. Ser hur han tar en cirkel för att komma tillbaka men då var jag redan i sprint på väg till bilen så jag kom undan. Hade jag stått ett halv steg längre fram hade jag gjort en frivolt
Vi har en gubbe i byn som kör ut varenda kväll en bit från byn. Han fyller upp hela bagaget med bröd och skit för att mata vildsvinen, de är alltså tama mot honom ca 60 st har han räknat till och filmat.
Jag tycker det borde vara förbjudet att göra vilda vildsvin så tama att man kan klappa dem. För vad kommer hända när gubben dör då han är ganska gammal?
Vildsvin?
Grannen som kämpar med din gräsmatta upptäckte detta idag!
Plats: Värmdö, Mörtnäs, villatomt.
Det verkar för mycket åverkan för rådjur han undrar om det kan vara vildsvin eller grävling?
Vi har aldrig sett sådan åverkan i området.
Vi vill gärna få reda på vad som drabbat området.
Dag
Grannen som kämpar med din gräsmatta upptäckte detta idag!
Plats: Värmdö, Mörtnäs, villatomt.
Det verkar för mycket åverkan för rådjur han undrar om det kan vara vildsvin eller grävling?
Vi har aldrig sett sådan åverkan i området.
Vi vill gärna få reda på vad som drabbat området.
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto