Vikvägg

12k läst  7 svar

1. T
    Medlem Nivå 6
    Letar vikvägg då vi idag har ett valv mellan vårt sovrum och vardagsrum och vi vill kunna stäng om oss. Varför vi inte vill ta bort valvet är för att vi om några år kommer flytta vårt sovrum. Men för tillfället måste vi hitta en lösning där vi kan stänga om vårt sovrum och stänga ute lite ljud från vardagsrummet. Vi letar alltså inte liten vikvägg från Rusta eller IKEA utan en lite rejälare sak som man antingen fäster i tak eller golv.

2. B
    Medlem Nivå 7
    En skjutdörr monterad i en kornisch är kanske ett bättre alternativ. Nu blir ju varken vikvägg eller en skjutdörr särskild tät så det blir nog inte så mycket ljud som stängs ut.

3. T
    Medlem Nivå 6
    Problemet är att öppningen är större än väggen vid sidan om, så det får inte plats en skjutdörr som skall täcka hela öppningen vid sidan om väggen när man vill ha helt öppet. Det är därför jag är lite inne på vikvägg så att man kan vikaväggen åt sidan.

4. 0
    Medlem Nivå 2
  5. morsan
    Medlem Nivå 10
    Vet inte om en sådan här vikdörr kan fungera

6. T
    Medlem Nivå 6
    Har oxå tittat på denna och tycker den är snyggare än Pani's dörrar, dock måste jag kolla upp priset för den får inte kosta en förmögenhet.

7. V
    Bannad Nivå 1
    Hittade den här som var rätt cool Med egna bilder kunde man göra sina egna skärmar. Men nu hittar jag inte leverantören dessvärre.

8. G
    Medlem Nivå 14
    en gardin tjock som teaterridå kan dämpa ljudet och är enklare att montera än dörrar. En ordentlig gardinstång och en massa tyg i dubbla lag om så behövs.... som kan bli en snygg inredningsdetalj om man lyckas få till det. Kan vara av olika färg/mönster på var sida. Samet, patchwork ...
    bara en idee :)
    gaia

Redigerat av moderator 17 jan 2015 13:48

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: