Byggahus.se

"vikoperdinbil.se", seriöst eller...?

1. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Jag fick erbjudande på min bil som jag har på Blocket. De erbjuder samma som jag begär på Blocket vilket får mig att bli tveksam...
    Jag kan inte förstå hur de ska kunna göra en bra affär på min bil som legat på Blocket i snart två månader utan att någon velat köpa den...

Vet någon hur de tänker?

2. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 11
    verkar en affär förbra för art vara sann är den garanterat det. antagligen vill dom betala med bankväxel (utan täckning) eller inte alls dyr bil?

3. Immobil
    Medlem · Nivå 17
    Antagligen är dom på jakt efter ditt kontonummer. Avspisa dom direkt!

4. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Nä, en Citroën C3 från 2014 så det är inte stora pengar... Det är dessutom finansiering på den så den är ju blockerad för ägarbyte innan lånet är löst...

5. A
    Medlem Nivå 6
    "Utbetalningen görs senast dagen efter försäljningen."
    - Jag vill nog ha betalt vid försäjningen.

/A

6. B
    Medlem · Nivå 11
    Fast de skriver att betalningen görs innan ägarbytet. De påstår sig ha fasta stationer på flera orter. Jag är misstänksam, men har svårt att se hur de ska luras på annat sätt än att betala dåligt. Man bör nog se till att det står i avtalet att pengarna ska sättas in på ett konto, så att de inte förfalskar ett kvitto. Jag har en bekant som för länge sedan lurades (ej bilaffär) genom att köparen förfalskade ett kvitto på kontant betalning.

Jag försökte göra en värdering, men avslutade när det krävdes en giltig email-adress.

7. L
    Medlem · Nivå 11
    De behöver inte vara ägare för att köra bilen till Ryssland.....

8. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Det ser ju faktiskt inte helt oseriöst ut, men det priset man kommer bli erbjuden lär ju va ett riktigt skambud utan dess like.

9. F
    Medlem Nivå 6
    noterade deras erbjudande med, och värderade även vår bil. Priset blev markant högre än vad jag fått tidigare. Känns väldigt...konstigt... men men, vem vågar först ?;)

10. J
    Medlem Nivå 8
    vkdb som nummret går till är ju faktiskt registrerat som firma med F-Skatt, moms samt som arbetsgivare. Känns ju inte som om man gör det om det är en ren bluff?

11. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Varför kan man inte klicka på dom olika stationerna för att kolla var dom är på respektive ort?

Någon som ens sett någon företagslogga eller dylikt på dessa åtta listade orter?

Styrelsen känns lite sådär va? http://www.allabolag.se/5569850059/befattningar

12. J
    Medlem Nivå 8
    Jag tycker nog att dte hela verkar lite oseriöst, även om det förmodligen inte är ett rent bluff företag.

13. Bart
    Medlem · Nivå 9
    De har flera annonser på Monster där de söker folk. Företaget är uppstartat 2014, antagligen med hjälp av riskkapitalpengar. Därför ingen årsredovisning.

Så ... det kan mycket väl vara seriöst. Eller en väldigt utstuderad form av bedrägeri, men det kan ju nästan allt vara.
    Så länge du får pengarna du vill ha är det väl inga problem? Pengar i handen innan ni får nycklarna!

14. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Kan ju nu då rapportera att firman verkar seriös och det var proffsig personal som tog emot och värderade bilen.

Jag ringde dit före eftersom jag inte ville slösa bort min tid och frågade om de verkligen kommer att ge vad som står på hemsidan. Svaret jag fick var, ja, och dessutom skulle jag få mer för t.ex vinterhjul och extrautrustning.

Jag sa att det är finansiering på ca. 112 000 kr och de måste täcka det. Det ska vi klara var beskedet jag fick.

Jag åker dit, starkt skeptisk och får bilen kontrollerad helt utan anmärkning, inte ens en liten repa.
    Jag blir erbjuden 87 000 kr...

Som sagt, slösa inte tid om du inte vill slumpa bort bilen!

Jag ringde dit före eftersom jag inte ville slösa bort min tid och frågade om de verkligen kommer att ge vad som står på hemsidan som värdering. Svaret i telefonen var, ja, och dessutom skulle

• Laddar…
  15. Bart
    Medlem · Nivå 9
    Det jag lärt av bilaffärer genom åren är att bilfirmor börjar med ett avdrag på mellan 13% och 15% av angivet listpris. Sen börjar avdragen på allvar ...
    Dock, om du försökt bli av med bilen i två månader kanske du har fel pris? Sen kan man ju fundera på vad som är rätt pris.