Här är ett skåp där jag tänkt ställa en inbyggd kyl o frys. Men när jag gör det så sprider sig vibrationer ut i skåpet o väggar o man känner det i kroppen. Uscha uscha inte nice. När det bara står på golvet går det bra. Har testat att ställa kyl&frysen på bitar av dämpningsmatta och att inte skruva fast den, men det blir nästan lika illa ändå..

Nu är min idé följande. Jag skruvar loss den platta som kylskåpet ska stå på, och skruvar fast fyra fötter under den och ställer den direkt på golvet istället. (Det betyder ju också att jag då måste ta upp fyra hål i den plattan som är under den platta som ska bära upp kylskåpet, men det ska väl inte vara några problem.)

Är det någon som har bättre förslag på lösning? Eller är detta den perfektaste idén ever?

Sökord: buller vibrationer dämpning kyl- och frys kyl&frys frys inbyggnadskyl inbyggnadsfrys

• Tomt vitmålat skåputrymme i hörn av rum med parkettgolv och en pall, avsett för inbyggnad av kyl och frys.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skåp med dämpningsmatta och installerade fötter för att minska vibrationer från en inbyggd kyl och frys.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
haggle haggle skrev:
Här är ett skåp där jag tänkt ställa en inbyggd kyl o frys. Men när jag gör det så sprider sig vibrationer ut i skåpet o väggar o man känner det i kroppen. Uscha uscha inte nice. När det bara står på golvet går det bra. Har testat att ställa kyl&frysen på bitar av dämpningsmatta och att inte skruva fast den, men det blir nästan lika illa ändå..

Nu är min idé följande. Jag skruvar loss den platta som kylskåpet ska stå på, och skruvar fast fyra fötter under den och ställer den direkt på golvet istället. (Det betyder ju också att jag då måste ta upp fyra hål i den plattan som är under den platta som ska bära upp kylskåpet, men det ska väl inte vara några problem.)

Är det någon som har bättre förslag på lösning? Eller är detta den perfektaste idén ever?

Sökord: buller vibrationer dämpning kyl- och frys kyl&frys frys inbyggnadskyl inbyggnadsfrys
Jag har också varit irriterad på ljud från inbyggd kyl/frys och fått det hyfsat tyst. Till att börja med så måste du hitta vartifrån vibrationerna kommer ifrån. Jag satte dämpmatta under fötterna och det är en mycket tunn vibrationsdämpade matta köpt på biltema. Inte den du har på bilden, den dämpar inte vibrationerna. Kolla också bak vid kompressorn. Sätt lite dämpning på allt som kan vibrera, ex uppsamlingstråget ovan kompressorn. Sedan kan du använda ljuddämpningen du har på bild bakom skåpet för att dämpa ljud - så det inte strutsar. Att tyda på dina bilder har du strypt all ventilation så se till att inte göra det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.