1 084 läst · 14 svar
1k läst
14 svar
Vi köpte en ässja ,där fläkten är kopålat till bor men remmen gick av
Hej ässjan vi köpte har en fungerande fläkt under .den är kopplat till borrmaskin med en remm till fläkten ..men nu gick remmen av.
vart kan få tag på nytt remm?eller få denna lagat .försökte sy.men sprack ju bara igen/ men vi skulle helst vilja bygga en sån mekanisk med tramp ..har någon byggt själv..Idéer tack
vart kan få tag på nytt remm?eller få denna lagat .försökte sy.men sprack ju bara igen/ men vi skulle helst vilja bygga en sån mekanisk med tramp ..har någon byggt själv..Idéer tack
Finns remmar på biltema i olika längderM Maaria Frank skrev:Hej ässjan vi köpte har en fungerande fläkt under .den är kopplat till borrmaskin med en remm till fläkten ..men nu gick remmen av.
Det beror helt på vad du har för rem. Kilrem eller flatrem eller någonting annat.
Vi behöver bilder!
Jag smider med trampässja men det har sina sidor det också. Det är mycket tungt för ryggen att stå där och trampa och så måste man vända ässjan rätt i förhållande till vindriktningen för att inte stå med huvudet i kolröken och andas in skiten.
Vi behöver bilder!
Jag smider med trampässja men det har sina sidor det också. Det är mycket tungt för ryggen att stå där och trampa och så måste man vända ässjan rätt i förhållande till vindriktningen för att inte stå med huvudet i kolröken och andas in skiten.
Jaha. Ett hembygge med en kort flatrem som drivs av en borrmaskin.
Rent allmänt så är konstruktionen litet misslyckad eftersom borrmaskiner i allmänhet inte är dimensionerade för kontinuerliga stora sidokrafter från remspänningen men det går ju bra så länge det går.
Jag skulle köpa en tandrem och kränga den ut och in.
Rent allmänt så är konstruktionen litet misslyckad eftersom borrmaskiner i allmänhet inte är dimensionerade för kontinuerliga stora sidokrafter från remspänningen men det går ju bra så länge det går.
Jag skulle köpa en tandrem och kränga den ut och in.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köpte lägenhet där dörrar fattas. Råd om dessa.
Fönster & Dörrar -
Köpte hus där det stod kvar en svarv i garaget ...
Juridik -
Köpte jag en avhärdare i onödan?
Vatten & Avlopp -
Köpte Magnolier med mördarsniglar.
Häckar, Buskar & Träd -
Har en worx landroid från 2016 men den laddar inte köpte nytt batteri då gick den på batteriet men n
Robotgräsklippare