Vi bor trångbodde och akulle behöva lite hjälp och råd vad vi kan göra för att öka vårt bef hem.

804 läst  29 svar

1. A
    Medlem Nivå 3
    Vi har ett enplanshus idag och vet inte om man ska bygga på bredden eller höja hela taket. Har ni några tips kanske?
    Med vänlig hälsning, Andreas

Redigerat 10 okt 00:13
  2. SysterNett
    Husägare Nivå 7
    Om du lägger ut en planlösning över ert boende samt vad ni behöver så kan vi säkert hjälpa er.

3. A
    Medlem Nivå 3
    Duger denna?
    40879693-4CB2-4D06-8DCC-17AD37763953.jpeg

Redigerat 9 okt 23:18
  4. A
    Medlem Nivå 3
    Vi är inne på ett barn till men då saknar det barnet ett rum. Så tanken fins på att gör ovanvåningen till vuxenavdelning.

5. Åsa Lund
    Medlem · Nivå 9
    Hur många är ni i familjen nu?
    När flyttar första barnet hemifrån? Attefallshus kanske kunde vara ett alternativ för en tonåring, hade i alla fall mitt barn gillat skarpt

6. A
    Medlem Nivå 3
    Vi är 2 vuxna med tre barn, 3år, 6år och 8år. Så det dröjer nog ett tag.

7. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
    Enklast och billigast skulle vara att ta och göra om garaget till boende. Antingen hela eller ena halvan till föräldrasovrum.

8. A
    Medlem Nivå 3
    Absolut, men om vi ökar svårighetsgraden lite då? :)

9. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
    Övervåning på en del av huset är det som inte tar mer plats i trädgården och finns att köpa monteringsfärdigt om ni inte vill bygga i lösvirke.

10. SysterNett
    Husägare Nivå 7
    D9C04385-5EDD-40D9-99CF-8488FAE54EEC.jpeg Jag skulle bygga ut på barnens flygel så ni får in två sovrum extra samt en ljus korridor med många fönster ut mot trädgården.

11. A
    Medlem Nivå 3
    Tack, har funderat på det med men vi ser två minus med det och nr 1 är att deras vardagsrum försvinner nr 2 är att det kostar skjortan att bygga på marken, sen ska man ju även få fasadväggarna att slinka ihop vilket hade blivit omöjligt tror jag.

12. A
    Medlem Nivå 3
    När du säger monteringsfärdigt, tänker du på taklyft då? Det är lite väl dyrt till vårt hus att anlita en taklyftsfirma dock

13. SysterNett
    Husägare Nivå 7
    Tror du ser mer svårighet än du tror, Att bygga på en våning kräver andra åtgärder samt att du tar utav yta för trappen.

Jag hade tv-Rum till tjejerna. De använder det inte så nu blir det hel omflyttning här hos oss i höst. Följ mil tråd för inspiration!

14. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
    Vad gör ert hus så speciellt?
    Visst kostar det en hel del att köpa en färdig övervåning, men tar man med i kalkylen vilken tid det tar att bygga i lösvirke, så är det kanske värt varenda krona.

15. A
    Medlem Nivå 3
    Då vi har 9m spännvidd och inte kan ha stolpar som håller upp plan 2

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: