Vet någon vad konstruktionen med "kulan i rostfritt" på sidan om hydroforen gör?
Antar att det är något liknande det som kallas vattenståndsställ, men jag är inte säker.
Säker är jag dock på att jag inte riktigt förstår hur detta är tänkt att fungera.
Någon annan som vet?

• Hela_hydroforen_frn_sidan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aha, det verkar som en möjlighet, tack för tipset.
Vet du hur den funkar?
Det låter som att den ser till att man hela tiden har en korrekt luftkudde i hydroforen, stämmer det?
Finns det någonting att justera i den tro?
Det finns en sorts skruv längst upp, men jag har inte testat att ta loss den då jag inte är säker på vad det är.

Jo, det är väl tanken att den ska göra det, frågan är väl om den fungerar :-/
Vi hade en annan typ ett tag, den fungerade inte :( så vi tog bort den ;)

Hittar du ingen märkning på den? Fabrikat eller typ eller så.

Har du bra tryck hela tiden eller har du behövt fylla luft någon gång?

Hittar ingen märkning tyvärr (iochförsig en sida som är svår att se som den står nu).
Har väl ok tryck, men bytte nyss badrumsblandare och tyckte trycket känndes för lågt i den. Pumpen startar vid 1 bar och stannar vid 3 bar. I min tryckströmbrytare finns två skruvar "Övre tryck" och "tryck diff". Provade att sänka tryck diff för att den inte skulle sjunka längre än till kanske 1.5-1.6 bar, men den var redan i minläget. Har inte velat ställa upp övre trycket än då jag inte riktigt vet vad som är rekommenderat (har hört 2-4).

Blev det någon förändring då ni tog bort burken?

Ingen annan skillnad än att vi fick fylla luft manuellt vilket vi hoppats att slippa med automaten ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.