8 731 läst ·
16 svar
9k läst
16 svar
Vet någon vad denna typ av panel heter och om den går att köpa idag?
Vet någon vad denna typ av panel heter? Jag skall byta panel på huset och kommer att göra det i etapper, vill alltså inte få olika utseende beroende på vilken sida man ser huset. Finns denna panel att köpa?
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
What ever, när du sätter ny panel så se till att det blir en luftspalt bakom panelen.
Annars så kommer du snart att få problem med mögel, röta och svamp igen
Annars så kommer du snart att få problem med mögel, röta och svamp igen
Förvånad om det inte är vanlig lockpanel
Jag har en likadan panel som morrekuling och det är inga vanliga brädor som ligger omlott.
Panelen är ganska tunn ..tror bottenbrädorna bara är ca 8-9mm tjocka
morrekuling ..du kan sätta en vanlig lockpanel när du renoverar , håller du dig till ungefär samma mått som du har idag så tänker ingen på att panelen sticker ut några millimeter mer än den gamla.
Panelen är ganska tunn ..tror bottenbrädorna bara är ca 8-9mm tjocka
morrekuling ..du kan sätta en vanlig lockpanel när du renoverar , håller du dig till ungefär samma mått som du har idag så tänker ingen på att panelen sticker ut några millimeter mer än den gamla.
Aha tack för era svar!
Medlem
· Västra Götaland
· 257 inlägg
Vi har satt sådan panel på jobbet på ett par ställen och då kallade vi den helt enkelt T-panel på grund av formen, men den verkar helt omöjlig att hitta på nätet.
Jag vet dock att vi fick "specialbeställa" bottenbrädan eftersom den var så bred. Lockbrädan tror jag dock de hade på hyllan (på Borgunda i Skövde)
Jag vet dock att vi fick "specialbeställa" bottenbrädan eftersom den var så bred. Lockbrädan tror jag dock de hade på hyllan (på Borgunda i Skövde)
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Monterade ett uterum för ett tag sedan på ett hus med sådan panel. Det var helt nytt för både mig och min kumpan. Blev lite oroliga ett tag då vi var tvungna att komplettera på ett ställe där det sprack när vi öppnade upp väggen så vi åkte till en mindre såg som döm om min förvåning hade det på hyllan.
Hej!simpa81 skrev:
Var i Sandviken fick du tag i dessa paneler?
Upptäckte idag att jag har likadana på gavelsidan där jag ska byta nu till sommaren och började frenetiskt att googla... Och nu ser jag ditt inlägg... Vore ju kul om panelerna finns så nära!
Mvh Claudia
Hej! Jag köpte dem på Wallströms trävaru, det som låg längs 272:an.
Tyvärr är den butiken stängd sen några år, tror XL bygg köpte upp deras sortiment. Så kolla med Woody C24 bygg, de kanske har några bitar kvar.
Tyvärr är den butiken stängd sen några år, tror XL bygg köpte upp deras sortiment. Så kolla med Woody C24 bygg, de kanske har några bitar kvar.